CaixaBank simplifica i millora la seva aplicació mòbil, que dona servei a gairebé 12 milions de clients a Espanya. D'una banda, el banc redueix de dos a una les seves 'app' en prescindir de CaixaBank Sign, en la qual els clients firmen les operacions, que passen a fer-ho des de l'app principal, CaixaBank Now. Per una altra, l'entitat canvia el menú i el disseny dels productes, com els comptes, rebuts o Bizum, perquè el seu ús sigui més senzill.
El banc que presideix José Ignacio Goirigolzarri i dirigeix Gonzalo Gortázar està immers en un canvi tecnològic important que tindrà impacte a tots els seus canals digitals. El projecte ha prioritzat l'app, però pròximament el banc anirà renovant altres canals.
Les novetats de l'app estaran disponibles des d'aquest divendres i de manera gradual, durant les properes setmanes, per a tots els clients de l'entitat. CaixaBank és el banc més gran del país per nombre de clients des de l'absorció de Bankia el 2021. Actualment, té uns 18 milions de clients a Espanya i a nivell grup (incloent-hi Portugal) supera els 20 milions, i més del 65% són usuaris de la seva banca digital.
Segons dades de la mateixa entitat financera, tenen 11,8 milions de clients digitals a Espanya, que fan ús de Caixabank Now i aniran veient aquests canvis al llarg d'aquests dies. Però també 900.000 clients a Portugal que fan ús dels seus canals digitals.
El banc elimina CaixaBank Sign
CaixaBank ha activat una nova manera d'autoritzar les operacions. Fins ara, el client havia de descarregar CaixaBank Sign a més de CaixaBank Now, i accedir a la primera per donar el seu consentiment i firmar online, quan, per exemple, feia una compra per Internet. D'ara endavant, els clients de l'entitat no hauran d'acudir CaixaBank Sign i podran firmar directament amb la principal, CaixaBank Now.
"Una vegada que el client de l'entitat hagi activat la firma no necessitarà més l'app CaixaBank Sign i podrà desinstal·lar-la", explica el banc als seus clients. "Hem simplificat la manera d'autoritzar les teves operacions i ara podràs firmar-les sense sortir de l'app. Primer cal activar la firma en aquest dispositiu, i una vegada activat, el mecanisme de firma que tinguis ara quedarà inactiu", afegeix.
Nou disseny de l'app
D'altra banda, CaixaBank ha renovat el disseny de l'app mòbil per fer més senzilles les operacions que utilitzen dia a dia els seus usuaris. L'entitat ha canviat els menús de les seccions de comptes corrents i rebuts, perquè sigui més àgil consultar informació. Així mateix, ha renovat el procés d'enviament de diners a través de Bizum.
En el cas de la secció de comptes corrents, CaixaBank ha renovat el disseny del menú d'opcions. Però també ha incorporat opcions per localitzar millor la informació dels moviments. I en l'apartat de rebuts inclourà ara més informació detallada. Així, el client podrà consultar, per exemple, informació del concepte o si el rebut està pagat o fraccionat.
Una altra de les novetats en l'aplicació mòbil serà la millora en l'operativa amb Bizum. En aquest sentit, CaixaBank ha reduït a només dos passos l'enviament de diners a una altra persona.