CaixaBank comunica aquest dilluns que torna a tenir en marxa tota la seva xarxa d'oficines i caixers a la província de València. El banc, que és el més gran del país i de la Comunitat Valenciana, també es va veure afectat per la DANA del mes d'octubre passat i va haver de tancar més d'un centenar de sucursals. Durant aquest temps, l'entitat ha dut a terme treballs de reacondicionament i remodelació, però ara, dos mesos després de la catàstrofe, torna a comptar amb el 100% de la seva xarxa.

Així ho posa en relleu CaixaBank és un comunicat, on explica que amb l'obertura aquest dilluns de l'oficina de Sedaví "culmina un exhaustiu treball per tornar la normalitat del servei als clients". En concret, el banc assenyala que la DANA del passat 29 d'octubre, que va afectar a la Comunitat Valenciana, Castella-La Mancha i Andalusia, també va afectar 108 oficines de la seva xarxa.

Els problemes més grans es van concentrar a la província de València, on desenes d'empleats es van veure afectats de manera directa pels estralls de la riuada i on 71 oficines dels 201 centres que l'entitat financera té a la província van patir danys de diversa consideració. A la província de València, 13 oficines de CaixaBank van patir afectació greu, i unes altres 7 de molt greus, per la qual cosa ha estat necessari remodelar-les per complet, explica el banc.

És el cas de les sucursals d'Algemesí, Paiporta, Aldaia, Albal, Massanassa, Benetússer i Sedaví, que han hagut de mantenir-se tancades en espera de ser recondicionades. Durant aquest temps, el banc va engegar un pla de mesures per ajudar les persones i empreses damnificades, a les quals es van anar sumant noves iniciatives enfocades a reparar els danys materials i contribuir a la represa de l'activitat empresarial.

Per exemple, per poder donar cobertura en llocs on no es podia oferir servei a les oficines tradicionals, l'entitat va activar i ha estat mobilitzant diàriament sis oficines mòbils a les zones més afectades, en coordinació amb el Centre de Coordinació Operatiu Integrat (CECOPI) i els diferents ajuntaments, amb l'objectiu de facilitar als ciutadans la realització d'operacions bancàries essencials.

Les oficines mòbils són vehicles equipats per a la prestació de serveis financers, com la retirada d'efectiu, la sol·licitud d'avançaments, la gestió de moratòries de préstecs o la tramitació d'assegurances. D'aquesta manera, el banc ha pogut atendre en tot moment els clients d'aquestes localitats. A més, per evitar desplaçaments, CaixaBank ha permès la retirada d'efectiu sense comissions a clients i no clients als prop de 800 caixers de CaixaBank de la província de València, indica.

Després de diverses setmanes de treballs de reacondicionament, l'oficina d'Algemesí va reobrir les portes el passat 25 de novembre; les de Paiporta i Aldaia es van reobrir el 2 de desembre; les d'Albal i Masanassa dilluns passat 23 de desembre, i aquest dilluns, amb l'obertura de l'oficina de Sedaví, culmina el procés de remodelació de tots els centres afectats.