CaixaBank Tech, la filial tecnològica del grup CaixaBank, ampliarà el seu equip professional amb la incorporació de 500 desenvolupadors durant el primer trimestre de 2025, fins a superar una plantilla de 1.600 empleats.

Segons ha detallat CaixaBank aquest diumenge en un comunicat, el procés de selecció dels nous contractats ja està en marxa, amb l'objectiu que les incorporacions es comencin a materialitzar aquest mateix gener.

El creixement a la plantilla inclou un destacat increment a Sevilla, on potenciarà al febrer un pol tecnològic basat en desenvolupament de programari, amb l'objectiu d'augmentar l'equip de 40 a 200 persones. Per a la companyia, Sevilla "té un gran potencial i l'obertura del nou centre facilitarà l'atracció de talent tecnològic interessat en créixer professionalment en el grup CaixaBank".

CaixaBank Tech, que també compta amb espais físics a Barcelona i Madrid, ha reforçat el seu equip en els dos últims anys i actualment disposa de més de 1.100 professionals experts en tecnologia aplicada als serveis financers.

Perfil dels nous empleats

CaixaBank Tech busca incorporar enginyers de diferents especialitats, especialment desenvolupadors de programari, i el seu objectiu és arribar a la xifra de 2.000 empleats en els propers tres anys. Les capacitats concretes que busca la filial tecnològica de CaixaBank inclouen el desenvolupament de programari d'especialitats de back-end i front-end, intel·ligència artificial, enginyers de dades, experts en cloud i seguretat de dades, entre d'altres.

CaixaBank Tech agrupa els equips especialitzats en tecnologia i sistemes del grup financer amb l'objectiu d'impulsar i accelerar els projectes de transformació tecnològica. Amb més d'11 milions d'usuaris a la seva banca digital, el grup CaixaBank impulsa l'aplicació de les tecnologies innovadores, amb projectes basats en blockchain, computació quàntica, intel·ligència artificial, big data o cloud computing, en la millora dels serveis bancaris.

CaixaBank Tech és la filial del grup bancari que incorpora a la majoria d'equips especialitzats en tecnologia. Des de l'entitat bancària afirmen que "té un paper clau per a la creació i desenvolupament dels productes i serveis del banc", que suma més de 20 milions de clients i més d'11 milions d'usuaris de la seva banca digital. Com a companyia experta en tecnologia, CaixaBank Tech impulsa tot el cicle de desenvolupament de noves solucions financeres i el seu personal treballa en col·laboració amb socis tecnològics com Google Cloud, IBM, Microsoft o Salesforce, entre d'altres.

Respecte a la Intel·ligència Artifical, han creat una sèrie de grups de treball que desenvoluparan casos d'ús reals en els quals la IA generativa podria suposar millores, amb focus en l'experiència d'empleat. Entre les iniciatives destaquen les relacionades amb la millora de l'agilitat i l'eficiència a l'atenció als clients a través dels canals digitals, i les que tenen a veure amb les anàlisis de riscos, amb l'objectiu d'assistir als professionals de l'entitat. També la generació de codi en els desenvolupaments, preparació de proves i documentació de noves funcionalitats tecnològiques.