La marca de carnis Campofrío, propietat del grup mexicà Sigma, segueix en números vermells, per segon any consecutiu. El balanç de la companyia el 2022 així ho demostra. Campofrío va registrar unes pèrdues consolidades de 70,2 milions d'euros el 2022, la qual cosa suposa un augment del 70% respecte als números vermells que es va anotar l'any passat (41,4 milions). La firma atribueix els resultats a les diferències netes de canvi negatives derivades del préstec en dòlars rebut d'una de les seves societats i al "complex entorn macroeconòmic" provocat per la inflació i la pujada de costos de les matèries primeres, l'energia i el transport.

Com a corporació, Campofrío Food Group va augmentar la seva facturació en un 4,9% fins a 1.780 milions, segons les xifres publicades per la companyia. El fabricant de carnis amb les marques Pavofrío, Finíssimas, Cuida-t+ i Vegalia va informar aquest divendres que, a Espanya, Campofrío va assolir uns ingressos de 870 milions d'euros el 2022, un 13% més. Les vendes del grup van ensopegar als mercats exteriors en els quals genera el 51% dels ingressos, de manera que van caure un 1,9%, fins a 910 milions d'euros. La companyia té presència a França, Portugal, Alemanya, el Regne Unit, Bèlgica, Holanda i Romania.

Respecte als efectes negatius de l'any passat, el grup ha informat que el préstec rebut de Sigma Finance Netherlands per 495 milions de dòlars ha impactat pel canvi de divises. En temes financers, el grup va elevar el seu deute, ja que va tancar el passat exercici amb un deute financera neta de 170,8 milions d'euros, davant els 121,9 milions d'un any abans. En aquest sentit, Campofrío assegura que té línies de circulant obertes amb les entitats financeres i que té cobertes les obligacions de pagament a curt termini.

Quant als costos, s'argumenta que, en un context lligat als efectes de la guerra d'Ucraïna, s'han percebut "els efectes indirectes de la situació, que han produït un increment en els costos d'aprovisionaments, energètics i de transport del grup," explica l'informe de gestió. Amb alces de les matèries primeres del 19%, segons va informar. Això, juntament amb un increment de les despeses d'explotació del 14%, ha deixat el resultat d'explotació en negatiu, per valor de 23,5 milions d'euros.

De cara a aquest exercici, Campofrío, propietat del grup mexicà Sigma, continuarà apostant per la innovació de les seves marques, alhora que continuarà invertint en tecnologies capdavanteres que contribueixin al creixement de l'empresa, segons va informar Europa Press.

Així mateix, segons ha assenyalat, té l'objectiu de potenciar la transició cap a un model de negoci basat en l'economia circular mitjançant una gestió responsable dels recursos i operacions.