Campofrío torna a guanyar diners. La seva matriu, la multinacional alimentària Sigma a Europa ha donat a conèixer aquest dijous que el seu Ebitda de gener juny (el seu resultdo abans d'impostos) ha estat de 30 milions d'euros, davant la xifra negativa d'1 milió d'euros que va obtenir el primer semestre de 2023. Des del grup han explicat que l'esmentada evolució s'ha produït gràcies "a l'impuls de l'estratègia de desinversió a Itàlia, les eficiències operatives als països de la regió i les millores aconseguides en el negoci de carns fresques."
En termes globals, l'empresa ha recordat que ha aconseguit en aquest primer semestre de 2024 un rècord "històric" de facturació amb 4.089 milions d'euros, un 7% més que en el mateix període anterior, i un ebitda de 502 milions, un 33% més, segons recull EFE. La companyia ha assegurat que aquest "èxit global subratlla una tendència consistent de creixement, que ha mantingut tretze trimestres consecutius d'increment en facturació any contra any."
Ha recordat que el 2023 Sigma a Europa va facturar 2.115 milions, un 7,9% més que l'any anterior, i a Espanya, 1.082 milions, un 5,8% més; mentre que els resultats consolidats van reflectir la desinversió a Itàlia, la inflació i la millora estructural i van ser negatius per 40,4 milions i 36,8 milions, respectivament.
Quant a la seva estratègia a Espanya per a aquest any, el grup ha remarcat que el seu treball per "consolidar" la seva posició amb una estratègia basada en l'ampliació de la gamma, l'augment dels productes prèmium, el compromís amb la salut i la nutrició. També buscarà l'enfortiment de la presència al canal d'hostaleria i restauració i les noves categories en aperitius i alternatives vegetals.
La multinacional Sigma opera a 17 països i té presència a Amèrica del Nord, Sud-amèrica i Europa, i produeix i comercialitza a més de 60 països productes carnis, derivats lactis i aliments "plant-based" o vegans, fins a 100 marques en diferents categories i segments de mercat.