Caprabo accelera el seu pla de creixement amb una inversió que supera els 7,7 milions d'euros el 2023. La cadena de supermercats catalana prossegueix amb el seu pla estratègic d'expansió i preveu tancar l'exercici acostant-se a les 20 noves obertures a Catalunya. Combinant el model de franquícia amb els establiments propis, l'ensenya que dirigeix Edorta Juaristi continuarà els pròxims anys creixent al mateix ritme per complir els seus objectius.

L'expansió de Caprabo, propietat al 50% de la companyia basca Eroski i del grup txec EP és un dels seus plans estratègics més rellevants en curs i pel qual porta apostant en els últims tres anys. D'aquesta manera, s'observa la progressió en el capital destinat a augmentar la seva superfície comercial des de 2021, quan va desemborsar 5,2 milions d'euros que es van materialitzar en 14 nous punts de venda. L'any passat, l'empresa va finalitzar l'exercici amb l'obertura de 18 establiments i una inversió de 6,1 milions d'euros.

Per a aquest any, ha augmentat la seva inversió fins als 7,7 milions d'euros, un 26,2% més que el 2022, i ha aixecat la persiana de 16 noves botigues fins ara, segons confirmen des de la companyia a ON ECONOMIA. La intenció de Caprabo és acabar el 2023 amb una xifra d'obertures pròxima a les 20 botigues a Catalunya, de les quals dues són pròpies i la resta franquícies, un model que l'empresa porta impulsant des de fa més d'una dècada.

140 nous empleats

"És un format que permet obrir tots els dies de la setmana i un horari ampliat, amb la qual cosa Caprabo pot cobrir més necessitats de consum amb les franquícies. Permet més versatilitat", expliquen des de l'empresa. A més, destaquen que les obertures els ha permès obrir botigues en poblacions en les quals no tenien presència, arribant a convertir-se en la 'botiga' del poble en qüestió. Des de la companyia indiquen que l'objectiu és mantenir el ritme d'obertures en els pròxims exercicis.

Excepte les botigues pròpies, que ocupen uns 1.100 metres quadrats de mitjana, la resta d'establiments compten amb una superfície de 200 metres quadrats de mitjana. Amb les obertures dutes a terme aquest any, Caprabo ha sumat en conjunt 48 establiments i 16.500 metres quadrats a la seva superfície comercial des de 2021, la qual cosa ha suposat una inversió total de 19 milions d'euros.

Botiga Caprabo en Sant Joan Despí / Cedida

Així mateix, l'empresa preveu acabar aquest any amb 140 nous empleats treballant en els seus supermercats, que augmenten fins a 378 si se sumen els que ha sumat en els últims tres anys. La xarxa de botigues de Caprabo supera actualment els 300 supermercats i té més de 6.000 treballadors repartits en les quatre províncies de Catalunya on opera.

Més enllà de botigues pròpies i franquícies, la distribuïdora opera a través de diversos formats, que es diferencien per la seva localització, mida de l'establiment i concentració de la població. Es tracta de les ensenyes Caprabo, Caprabo Rapid (amb horari ampli) i Aliprox (botigues reduïdes per a poblacions petites).

Pla de transformació

Es pot destacar que Caprabo va anunciar a l'estiu l'acabament del seu pla de transformació de supermercats per a aquest any. Un pla que va començar el 2019 i pel qual finalitzarà amb una inversió total de 60 milions d'euros. D'aquesta manera, consumeixi la seva estratègia amb la reforma de 21 establiments per adaptar-los al seu model de 'nova generació', així com la transformació logística, el creixement de la seva botiga online Capraboacasa.

És per això que la companyia destaca aquest model de nova generació per reforçar "els valors tradicionals del comerç de proximitat" i l'aposta per "elements de valor afegit". En aquest sentit, Caprabo compta amb un programa de proximitat per comarques a través del qual comercialitza als seus supermercats productes propis de cada una de les comarques catalanes.

L'ensenya enalteix la visibilitat que ofereix a atributs com la salut, els productes frescos i de proximitat, la varietat d'assortiment, l'estalvi personalitzat i la innovació. Caprabo va tancar el passat exercici amb uns ingressos de 743,6 milions d'euros, elevant la seva facturació un 3,6% el 2022 respecte a l'any anterior.