La cadena de supermercats Caprabo va iniciar fa 10 anys el repte d'incorporar sistemàticament a proveïdors i marques locals d'arreu del territori català en la seva gamma de productes. Enguany, en arribar al desè aniversari, les vendes d'aquests tipus d'oferta assoliran el llindar dels 38 milions d'euros, amb la previsió d'un increment anual del 5% sobre els ingressos de 2023, i més que doblen els ingressos de 16 milions del primer any de la campanya.

Han estat 10 anys en què la cadena ha potenciat el subministrament local en totes les seves gammes de productes, especialment els frescos. Així, des de 2014, s'ha passat de 1.300 referències en botiga i 175 productors de proximitat a 3.200 productes procedents de 325 proveïdors amb origen a Catalunya. Els productes es reparteixen, observant les zones on estan ubicats els 300 supermercats, a les quatre províncies de Catalunya, de manera que l'oferta es diferencia segons l'establiment i la població on està.

Fernando Tercero, responsable de proximitat de Caprabo, destaca el creixement sostingut i significatiu del programa, amb una gran acceptació i el suport dels consumidors. Subratlla que és "un model molt eficaç, innovador i únic" que treballa per introduir als supermercats els millors productes del territori, contribuint al desenvolupament de l’entorn social i econòmic de cada zona. Al llarg de la darrera dècada, la companyia ha consolidat la seva aposta per la sostenibilitat, el consum local, el suport als petits productors i el reconeixement de la riquesa agroalimentària de Catalunya, afegeix en un comunicat.

Per fomentar el consum d'aquests productes, Caprabo no només els distribueix i comercialitza sinó que també fa accions promocionals als supermercats, on els articles estan identificats a les prestatgeries. A més de tirar endavant campanyes anuals per al foment del consum de productes de proximitat, la comunicació de les iniciatives vinculades als seus més d’un milió de clients amb targeta, les anomenades Fires Caprabo de Productes de Proximitat a les comarques catalanes i les Jornades Gastronòmiques de Productes de Proximitat i de temporada. Durant una dècada, Caprabo ha organitzat 51 edicions d’aquestes fires, amb més de 750 productors i
cooperatives agràries.

Tercero explica que el programa suposa una mirada a la producció de proximitat diferent i única al mercat. Ens acostem als productors i al territori per conèixer les seves possibilitats de comercialització a cada zona. "Per a aquesta nova forma de treballar disposem d'un equip propi de Proximitat i amb el treball, molt proactiu, dels supermercats que coneixen bé el seu territori i l’altíssima sensibilitat dels nostres clients amb els productes propers i de qualitat”, concreta.