Caprabo tancarà aquest 2023 el seu pla de transformació de supermercats després d'invertir-hi un total de 60 milions d'euros durant el període 2019-2023. Enguany, l'empresa reformarà 21 establiments per "adaptar-los al seu model de nova generació", que és la principal línia d'actuació del pla estratègic.
El pla també inclou la transformació logística; el creixement a través de Capraboacasa, la botiga en línia, i de noves obertures; potenciar el consum de productes de proximitat i ampliar la capacitat d'estalvi dels clients.
“Caprabo avança en el seu pla enfocat a guanyar competitivitat i impulsar el lideratge a Catalunya. El pla de transformació dels supermercats és la palanca de creixement més important dels últims anys”, ha explicat Edorta Juaristi, director general de Caprabo. “Les botigues de nova generació estan arreplegant xifres molt positives, amb un increment mitjà del 10% en vendes i una experiència de compra molt positivament valorada per part dels nostres clients. Seguirem revisant el model per adaptar-nos, de manera constant, a les noves necessitats del consumidor sobre la base de botigues sòlides, molt ben preparades per respondre als reptes del mercat”, ha afegit Juaristi.
Noves obertures de Caprabo
Aquest any, la companyia té previst obrir uns 21 nous supermercats, tres dels quals propis. Durant el darrer exercici va obrir una vintena de botigues, entre franquiciades i botigues pròpies. Actualment, la cadena de supermercats compta amb 301 establiments a Catalunya i, des del 2019, ha treballat per reformar-les totes amb l’objectiu d’adequar-les a un model que "recupera els valors tradicionals del comerç de proximitat, centrat en la qualitat, la varietat i l’economia", apunten des de l'empresa. En aquesta línia, busquen crear botigues que transmetin els principals atributs de la companyia i donin millor resposta a les noves necessitats del consumidor.
Centre logístic
La transformació de la xarxa logística de la companyia va suposar la posada en funcionament del nou centre de distribució de Capraboacasa, el supermercat en línia del negoci. Suma una superfície de més de 4.000 metres quadrats, la qual cosa suposa un 20% més d’espai, amb capacitat per incrementar l’assortiment un 33%, fins a les 13.000 referències, i atendre un 40% més de comandes.
El nou centre té capacitat per gestionar més de 1.200 comandes al dia, Caprabo ha pogut ampliar el servei de fresc al tall així com fer entregues a Barcelona i la seva àrea metropolitana en una hora.
El pla d’expansió del grup s’emmarca en el projecte dissenyat ara fa dos anys arran de l’entrada en el capital del grup EP Corporate. Els canvis en l’accionariat de la companyia es remunten a l'agost de 2021 quan la UE va autoritzar l'operació d'entrada en l'accionariat de Caprabo d'un nou soci, la societat EP BidCo. Aquesta firma va adquirir el 50% de les accions de SUPRATUC2020, la societat matriu de Caprabo. Aquesta societat està participada pel grup txec EP Corporate Group i per l'inversor eslovac Patric Tkáč. Al setembre del mateix any es va constituir el consell d'administració amb dos consellers en representació dels accionistes i té per president Javier Amezaga.
Caprabo va facturar 743,6 milions el 2022, un 3,6% més que l'any anterior, segons ha informat la companyia.