La cadena de supermercats Caprabo, del grup Eroski, ha invertit 6,5 milions d'euros el 2024, en l'obertura de 14 supermercats a Catalunya. Els nous espais, que sumen una superfície de 4.500 m², han creat 100 llocs de treball per cobrir les necessitats de les noves botigues.
Aquesta expansió, que s'emmarca dins el pla d'expansió previst fins al 2026 amb una quarantena de nous establiments, l'ensenya ha reforçat la seva presència a la demarcació de Barcelona i, en concret a set comarques: Barcelonès, Baix Llobregat, Anoia, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental i Alt Penedès. Fora de Barcelona, Caprabo va obrir una nova botiga a Amposta, comarca del Montsià (Tarragona).
La companyia ha destacat l'obertura d'un supermercat propi -la cadena també treballa amb la fórmula de franquícies- a la ciutat de Terrassa (Barcelona), una botiga de 1.250 m², que ha comptat amb una inversió de 2,5 milions i ha suposat la creació de 31 llocs de treball.
El director de màrqueting i desenvolupament del grup, Jordi Lahiguera, ha destacat que "aquest creixement i desenvolupament de la marca està enfocat a reforçar la presència de Caprabo a les quatre províncies catalanes". A més de portar l'ensenya i els establiments de proximitat a noves poblacions. És el cas de Sant Llorenç d'Hortons, on va inaugurar el seu primer supermercat.
També, ha reforçat la seva presència al territori amb noves botigues al Prat de Llobregat, Sant Andreu de Llavaneres, Santa Coloma de Gramenet, Capellades, Sant Vicent dels Horts i Granollers.
Ara per ara, Caprabo té una xarxa d'uns 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i a la companyia hi treballen unes 6.000 persones.
"La proposta de valor de Caprabo, juntament amb la proximitat i la capacitat d'estalvi que permet la marca als consumidors, empenyen els plans d'expansió tant amb botigues de les nostres franquiciades com supermercats propis", ha afegit el director de desenvolupament.
Campanya d'estalvi
En el servei als clients -més de 100.000 persones compren als supermercats Caprabo, segons dades de l'empresa-, Caprabo ha posat en marxa una campanya, que estarà en marxa fins al mes de maig, sota el nom ‘Preus Més Baixos’. La promoció suposa una reducció de fins al 15% del preu de 600 productes de marca pròpia, que ja són de mitjana un 35% més barats que els productes de la marca de fabricant. Així suposa per a Caprabo una inversió de més d’1,2 milions d'euros en l’ajust de preus, des de l'inici de 2025.
Actualment, els productes de marca pròpia representen el 28,7% del toral de les vendes de Caprabo, un 5,3% més el 2023.
La companyia ha informat que, entre 2024 i 2026, invertirà fins a 85 milions a transferir estalvi a la cistella de la compra dels seus clients, dels quals, 30 milions corresponen a l’exercici 2025.
En el passat exercici, Caprabo va posar en marxa dues iniciatives d’estalvi que estan encara vigents. D’una banda, ‘Preus Bons Sempre’, que implica
el compromís amb els seus clients de mantenir la competitivitat dels preus i pel qual realitza una revisió constant d’aquests als seus supermercats.
Suposa que, aproximadament el 25% dels productes d’una botiga mitjana de Caprabo, ofereixen preus més competitius durant tot l’any. Inclou 1.800 productes, dels quals 250 són de proximitat.
D’altra banda, també roman com a iniciativa ‘Carros complets i saludables per menys de 70 euros, amb productes de qualitat a preus més competitius en diferents categories, per proporcionar alternatives als clients i recomanacions més accessibles i econòmiques que els ajudin a maximitzar cada euro gastat en les seves compres diàries.