El magnat mexicà Carlos Slim ha reforçat el seu pes en l'accionariat de Metrovacesa, en el qual s'ha convertit en segon accionista després de superar el BBVA i assolir el 20,9% del seu capital. L'empresari mexicà, que va prendre el control de la constructora espanyola FCC el 2016, ha adquirit noves accions de la promotora Metrovacesa i ha superat per primera vegada l'entitat bancària.

D'aquesta forma, Slim s'ha convertit en el segon major accionista d'una de les promotores immobiliàries més grans d'Espanya, tot i que encara es troba lluny d'assolir al seu primer accionista, el Banco Santander, que controla el 49,3% de Metrovacesa.

Banco Santander, principal accionista de Metrovacesa

Segons consta en els registres de la Comissió Nacional dels Mercats de Valors (CNMV), Control Empresarial de Capitals, una societat del mexicà, ha adquirit noves accions en els últims mesos, passant del 20,2% anterior al 20,9% actual. Amb aquesta nova operació, Carlos Slim continua la seva ofensiva per ampliar el seu capital a la promotora fins al seu objectiu del 29,4%, després que el Banco Santander i BBVA rebutgessin el juny de l'any passat una Oferta Pública d'Adquisició (OPA) llançada per Slim en nom de la immobiliària de FCC a 7,8 euros per acció.

Ambdues entitats van descartar vendre-li accions a Slim en considerar que l'oferta no recollia el valor real de la companyia. No obstant això, alguns de minoritaris van acceptar i FCC va aconseguir pujar la seva participació del 5,4% que ja controlava fins al 17%, xifra que va augmentar posteriorment després de rebre el dividend de Metrovacesa en forma d'accions.

El principal accionista de Metrovacesa és el Banco Santander amb un 49,3%. A continuació se situa Slim, BBVA (20,8%) i Quasar Investment (3,95%). Les accions de Metrovacesa cotitzen en 7,35 euros i des de començament d'any els seus títols s'han revalorat més d'un 20% al mercat continu.

Actualment, Slim està també immers en una operació a FCC per ampliar la seva presència en el capital de la constructora, després que la companyia hagi llançat una auto OPA de 400 milions d'euros per comprar accions als minoritaris, la qual cosa elevarà la seva participació en reduir-se el nombre d'accions en circulació.