Carrefour torna a posar-se al capdavant en la guerra de preus dels supermercats. La marca francesa assoleix ja els 1.000 productes amb baixada de preu permanent, després de la primera reducció de 500 productes a principis d'any. D'aquesta manera, als productes de marca pròpia d'alimentació, líquids, drogueria, perfumeria i nadons, ara hi afegeix productes frescos i marques de fabricant.
Els clients de Carrefour podran comprar aliments i altres productes amb descomptes superiors al 20%. Dins dels productes frescos s'hi pot trobar pa, ous, verdura, peix i carn, segons ha indicat la distribuïdora aquest dilluns en un comunicat. La companyia també incorpora l'oli, un producte sensible de la cistella de la compra, "per tal de fer accessibles els millors productes per a totes les famílies".
A més, en aquesta segona onada, ha ampliat les categories d'alimentació amb arròs, mongetes, llenties, tonyina, xarcuteria, cereals o iogurts i s'incorporen categories noves amb productes sense gluten, sense sucre i, fins i tot, productes per a animals. A diferència de la primera rebaixa, aquest cop Carrefour sí que ha inclòs les marques de fabricant, reforçant així "el compromís perquè els clients no hagin d'elegir entre preu i qualitat a l'hora de fer les seves compres".
Difereix una mica de la mesura que va prendre a principis del 2024 sobre deixar de vendre productes de marques com Pepsi i Lay's per les pujades de preus. Tot això en un escenari de l'augment de la marca blanca per part de les grans distribuïdores, que han aprofitat els elevats preus dels últims anys per posicionar i augmentar les vendes dels seus productes.
Les grans cadenes de supermercats a Espanya han iniciat l'any amb forts descomptes i promocions, davant d'un context marcat encara per l'elevada inflació dels aliments i la lluita per esgarrapar quota de mercat. Carrefour ja es va avançar al gener amb descomptes permanents per a 500 articles i ara ha ampliat la rebaixa fins a arribar al miler.
Altres cadenes com Dia van agafar el testimoni anunciant una inversió de 150 milions d'euros en promocions per a enguany, la qual cosa es tradueix en descomptes setmanals per a més de 200 productes. També Mercadona, líder a Espanya amb un 27% de quota de mercat, i l'alemanya Lidl es van sumar al febrer a la guerra de promocions amb descomptes en més 400 i 200 productes, respectivament.