El grup francès de distribució Carrefour va tancar el 2023 amb uns beneficis de 1.659 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 23,1% respecte al mateix període de l'any anterior. En un context d'inflació elevada a Europa, la companyia francesa ha atribuït l'augment dels beneficis, en especial a la plusvàlua generada per la cessió de Carrefour Taiwan, que va ser de 729 milions d'euros.
També ha inclòs una baixada de les càrregues financeres netes, que van reflectir sobretot una disminució del deute després de la sortida de Taiwan. Per contra, durant l'any passat les obligacions fiscals van augmentar per l'amortització de les pèrdues fiscals reportades sobre Grup BIG al Brasil.
Facturació un 10,4% superior
La facturació anual de Carrefour va créixer un 10,4% en xifres comparables, fins als 94.123 milions d'euros. En el cas concret d'Espanya, l'augment de la facturació va ser del 5,8%, la qual cosa va estar per sobre del creixement mitjà de les vendes del grup a Europa (exclosa França), que va ser del 5,5%. Al territori francès, el seu principal mercat, la progressió va ser del 4,7%. Més notori va ser l'augment de la facturació a la regió d'Amèrica Llatina, que va ser del 23,5%, "afavorida per la inflació a l'Argentina", segons ha assenyalat el grup en el comunicat.
Al Brasil, on la integració amb el grup BIG "avança ràpidament", la facturació va decréixer lleugerament (-1,3%), dins d'"un mercat difícil marcat per la deflació alimentària en el segon semestre". El 2023, el resultat operatiu corrent va empitjorar un 4,7% en dades absolutes, fins als 2.264 milions d'euros, però va millorar un 9,8% en xifres comparables. El resultat net ajustat per acció va augmentar d'1,63 euros el 2022 a 1,83 aquest 2023 i el flux de caixa lliure va acabar l'any en una xifra de 1.622 milions d'euros, 360 milions més que en el precedent.
Repartiment de dividend
"El 2023, Carrefour confirma la solidesa del seu model, en un context de forta inflació a Europa, i continua millorant els seus resultats econòmics. Aquests resultats són el fruit de la feina i del compromís excepcional dels equips i socis franquiciats de Carrefour", ha assenyalat en el comunicat el conseller delegat de l'empresa, Alexandre Bompard.
El grup ha celebrat en especial el "fort impuls de les vendes de la marca pròpia i del comerç electrònic", en paraules de Bompard, així com un "rigorós control dels costos". "El grup també ha aprofitat les oportunitats per consolidar els seus mercats clau, especialment amb l'anunci de l'adquisició de Cora i Partit a França", ha afegit el conseller delegat.
Amb aquestes dades, l'empresa proposarà, a compte de l'exercici 2023, el repartiment d'un dividend de 0,87 euros per acció (un 55 % més que el 2022) en la seva assemblea del pròxim maig. També té previst un nou programa d'autocompra d'accions per valor de 700 milions d'euros.