Carrefour va elevar un 20% el seu benefici a Espanya el 2023, fins a assolir els 348 milions d'euros, respecte als 289,8 milions d'euros registrats el 2022. En concret, la companyia va assolir una facturació de 9.318 milions d'euros en el conjunt de 2023, la qual cosa suposa un 3,2% més en comparació amb 2022, segons les dades remeses per Centres Comercials Carrefour al Registre Mercantil.
El resultat brut d'explotació (Ebitda) va ascendir un 11,8%, fins a situar-se en els 255,1 milions d'euros, mentre que el resultat d'explotació (Ebit) es va situar en 143,1 milions d'euros, la qual cosa representa una alça del 36,7% davant els 105,5 milions d'euros registrats el 2022.
La firma francesa va ratificar la seva aposta per Espanya amb una inversió de 176,2 milions d'euros, la qual cosa suposa un 56,2% més respecte als 112,8 milions d'euros invertits el 2022. Així, l'any passat, Carrefour va impulsar la seva expansió al mercat nacional després d'adquirir per 60 milions d'euros un total de 47 supermercats a El Corte Inglés per accelerar el format supermercat amb les seves diferents marques.
D'altra banda, el passat 26 de juny es va celebrar la junta d'accionistes, on es va acordar la distribució d'un dividend ordinari de 289,8 milions d'euros amb càrrec a resultats de l'exercici 2022, així com un dividend extraordinari d'uns altres 2,08 milions d'euros, amb càrrec a reserves voluntàries.
El 2023, Carrefour comptava a Espanya amb un total de 1.474 establiments, davant els 1.470 de l'any anterior, incloent 204 hipermercats (-1 respecte de 2022), així com 153 supermercats (-7), juntament amb 1.054 botigues de conveniència (+4) i 63 de 'soft discount' (+8).
Continua en fase d'expansió
De cara a 2024, la firma preveu assolir "taxes positives" de vendes comparables respecte a 2023, mentre que els seus objectius seran "continuar mostrant un acompliment superior al de l'exercici anterior, mantenint l'expansió rendible del negoci."
D'aquesta forma, Carrefour continuarà la seva expansió amb una "forta" orientació cap al multiformat, la qual cosa li permetrà oferir als seus clients una experiència de compra omnicanal adaptada a les seves necessitats i als constants canvis d'hàbit de consum.