Carrefour va batre rècord de facturació a Espanya el 2023. El gegant francès de la distribució va aconseguir 11.821 milions d'euros en vendes brutes dins del país, incrementant així un 2,8% la seva facturació respecte a l'exercici anterior. Es tracta del segon any consecutiu que supera el llindar dels 11.000 milions d'euros en vendes a Espanya, en un context marcat pels elevats preus dels aliments.
Es tracta d'un dels creixements més grans del grup a Europa, només superat per Romania (+10,7%) i Bèlgica (+7,6%). Polònia (+1,5%) i França (+1,2%) completen la llista de creixement, mentre que Itàlia retrocedeix un 0,1%. Espanya es manté com el segon mercat europeu més important de Carrefour, només per darrere de França.
La companyia ha destacat el "bon rendiment" del mercat espanyol en termes del retorn rebut per les inversions realitzades, malgrat l'"entorn desfavorable per als serveis financers". D'aquesta manera, Carrefour assenyala que a Espanya el ROI (retorn sobre la inversió) va augmentar un 14% durant l'any passat.
Carrefour factura un 2,2% més en el quart trimestre
Quant a les vendes comparables, a Espanya van créixer un 5,8%, "amb un fort augment en tots els formats". Un any que ha estat marcat per l'adquisició de 47 supermercats d'El Corte Inglés, el tancament del qual està previst per al primer semestre de 2024, segons ha explicat la companyia.
En el quart trimestre de 2023, les vendes de Carrefour a Espanya van assolir els 3.167 milions d'euros, la qual cosa suposa un descens del 0,9% respecte al mateix període de l'any anterior en dades absolutes, encara que un 2,2% més en xifres comparables sense tenir en compte efectes de combustibles i calendari, mentre que el creixement orgànic va ser del 2,1% interanual.
Respecte a la xarxa de botigues de Carrefour a Espanya, Carrefour comptava al tancament d'exercici amb un total de 1.474 establiments, davant els 1.470 de l'any anterior. D'ells, el grup compta amb 204 hipermercats (un menys que el 2022), 153 supermercats (-7), 1.054 botigues de conveniència (+4) i 63 de 'soft discount' (+8). En aquest sentit, Espanya és el tercer mercat de Carrefour per nombre de punts de venda, només per darrere de França (6.035) i Itàlia (1.490).
El grup va guanyar 1.659 milions el 2023
Quant al resultat global de la multinacional francesa, el benefici net atribuït de Carrefour en el conjunt de 2023 va ser de 1.659 milions d'euros, un 23,1% més que a l'exercici anterior. Per la seva part, el benefici operatiu recurrent va disminuir un 4,7%, fins a 2.264 milions d'euros.
Les vendes brutes del grup entre gener i desembre van ser de 94.132 milions d'euros, la qual cosa suposa una alça del 3,6% en dades absolutes i del 10,4% en xifres comparables. El deute financer net de Carrefour al tancament de 2023 es va reduir un 24,2%, fins a situar-se en els 2.560 milions d'euros.
"El 2023, Carrefour va confirmar la fortalesa del seu model, en un entorn marcat per una elevada inflació a Europa, i va continuar millorant els seus resultats econòmics", va declarar Alexandre Bompard, president i conseller delegat del grup, que va destacar el fort impuls en les vendes de marques blanques i en el comerç electrònic, així com una forta disciplina de costos.
Així mateix, l'executiu va assenyalar les oportunitats empreses el 2023 per reforçar la posició de Carrefour als seus mercats clau, en particular amb l'anunci de les adquisicions de Cora i Partit a França, mentre que la integració del Grup BIG al Brasil avança ràpidament.