"Vaig comprar una remesa i, com que pràcticament ningú estava interessat, vaig decidir anul·lar noves comandes", ens ho explica per ON ECONOMIA, el quiosquer Javier Avelino que té un dels establiments més populars del centre de Badalona. La comanda es refereix a les cartes dels jugadors de la Kings League que Gerard Piqué va pensar que seria un gran negoci paral·lel a les retransmissions dels partits. Però el resultat ha estat que la majoria dels quiosquers han decidit no apostar per un material que no té sortida al mercat, tal com ha pogut constatar ON ECONOMIA. I, això ha fet que alguns dels que estaven il·lusionats s'hagin quedat a mitges amb la col·lecció: "M'he quedat amb l'àlbum incomplet ja que he anat a tres establiments i tots em diuen que ja no tindran més cartes per vendre", ens explica en Noah, un adolescent de 14 anys. 

Preus, pels núvols

La situació que ha portat al fracàs de les cartes de la Kings League té diferents causants. D'entrada, el preu. Un sobre amb set cartes costa 3,99 euros. I, per fer-nos una idea, un sobre amb sis cromos de la col·lecció oficial de la Lliga de futbol espanyola costa 1 euro. La diferència és que, amb tan sols una carta de diferència, els sobres de la Kings League multipliquen per quatre el preu dels de La Lliga. Una altra deriva és el producte. La Kings League està farcida de noms totalment anònims que tan sols es fan virals a través de les retransmissions en streaming. Jugadors que no són grans figures del futbol amb entrenadors de perfils baixos com ara influencers o futbolistes retirats. Mentre que la Lliga, amb una col·lecció de preus més modestos, ofereix col·leccionar les grans cares del futbol del moment: Lamine Yamal, Kilian Mbappé o Nico Williams i amb un atractiu de masses molt més gran. "Quan em va venir el repartidor ja li vaig dir, el negoci és erroni perquè té una ambició que no representa la realitat del que oferten", sosté Avelino. Malgrat tot, cal tenir en compte que el producte es ven com a cartes col·leccionables i no com a cromos d'un àlbum.

Gerard Piqué al Gran Premi de Montmeló / Europa Press

Les línies de negoci de la Kings League segueixen camins paral·lels sense encerts. A tall d'exemple, les retransmissions a Cuatro també van fracassar i s'han retirat per la poca audiència acumulada. I, si anem al darrer gran esdeveniment a l'Estat espanyol, el Wanda Metropolitano no va aconseguir omplir-se com sí ho va fer el Camp Nou en el seu primer tret de sortida oficial. L'estratègia de la Kings s'ha basat en la màxima rapidesa en la seva expansió i amb unes perspectives molts altes. Pel que fa als cromos, actualment es poden comprar en canals alternatius als clàssics quioscos o llibreries. En el servei online, es troba disponible a grans centres comercials com El Corte Inglés o el portal Amazon.

Acord amb Cartamundi

A diferència de la Lliga, en aquestes cartes no hi és present el segell Panini perquè el producte és lleugerament diferent. El passat 2023, Cartamundi va signar un acord amb Gerard Piqué per a la producció i distribució de cartes col·leccionables electròniques i impreses juntament amb la nova aplicació de Futbol Fantasy Hro Kings League per a la competició espanyola de la Kings league. Amb l'inici de la segona temporada de Kings League a Espanya, la multinacional Cartamundi juntament amb el seu partner digital Kolex, van emprendre produir aquesta col·lecció de cartes coneguda com a trading cards en un format híbrid, compost per cartes tant físiques com en format digital.

La distribució d'aquestes cartes col·leccionables físiques al mercat espanyol ha estat duta a terme en exclusiva per l'empresa Naipes Heraclio Fournier a tots els seus canals de distribució nacionals i internacionals. Fournier és una companyia al sector del naip a tot el món i filial del grup Cartamundi a Espanya.

"Aquesta col·laboració portarà als fans de la Kings League cartes col·leccionables de tota la competició, amb els seus equips i els jugadors que han esdevingut autèntiques estrelles. Col·leccionar aquestes cartes és una confirmació de la passió que la Kings League encén als seus aficionats”, comentava Gerard Piqué fa just un any. Aquest diari ha contactat amb Cartamundi, però no ha trobat resposta. De fet, posteriorment a dotze mesos del negoci amb l'empresa Kosmos de Gerard Piqué, de moment no es confirma que tornaran a repetir la idea. Per la seva banda, Cartamundi que té la seu a Gasteiz (País Basc) no anuncia actualment aquesta línia de negoci a la seva pàgina principal.