L’empresa de plats preparats Casa Mas ha tancat l’exercici del passat 2024 amb un augment del 7% en la seva facturació, fins a arribar als 55 milions d’euros, en un any en què l'empresa de la família Mas s'ha traslladat de Castellterçol a la nova factoria de Sallent. Aquesta inversió, que s'ha quantificat en 46 milions d'euros i ha permès passar de 6.000 a 30.000 metres quadrats, ha quadruplicat la capacitat de producció de la marca fins a 70 milions de plats a l'any. El volum de vendes ha permès gairebé duplicar el resultat operatiu (ebitda), que se situa a 7,2 milions d'euros, davant els 3,8 milions del 2023.

La firma està especialitzada en canelons -que ha assortit durant el 2024 amb una nova recepta que "ha aconseguit un augment significatiu a les vendes de canelons respecte a l'any anterior"- des de fa més de 25 anys. No obstant això, la marca també comercialitza lasanyes, croquetes, arrossos, carns i peixos, cremes i gaspatxos, llegums, pastes i verdures... fins a 50 diferents receptes. I, per aquest 2025, ja ha anunciat que prepara noves presentacions amb l'objectiu d'incrementar en un 21% les vendes i posar la fàbrica a ple rendiment. De fet, la fàbrica de Sallent ha produït al 25% de la seva capacitat durant el seu primer any de funcionament. 

Cada any, Casa Mas comercialitza 20 milions d'unitats (safates), el que equival a uns 32 milions de racions de menjar. “La nostra aposta per la innovació, la qualitat i la tradició ens ha permès superar un any de reptes i mirar el futur amb optimisme. Seguirem treballant per oferir als nostres clients productes únics que marquin la diferència al mercat”, afirma Sebastià Mas, director general de Casa Mas, fundada el 1993.

A Sallent, on treballen 360 persones, la marca disposa d'una planta pilot de 400 metres quadrats, equipats amb alta tecnologia, on treballa l'equip d'R+D i control de qualitat. 

El soci fundador i director general de Casa Mas, Sebastià Mas
El soci fundador i director general de Casa Mas, Sebastià Mas

Més de 4.700 punts de venda a Espanya

Actualment, l'empresa distribueix els seus productes per tot el territori espanyol, és present en grans superfícies d'alimentació i en petites botigues de barri, fins a 4.700 punts de venda, i compta amb un canal de venda en línia. A més, el 2,2% de les vendes provenen de l'exportació a països de la Unió Europea. 

Per finançar la construcció de la nova planta, inicialment amb un cost previst de 33 milions d'euros, Casa Mas va signar un préstec sindicat amb el BBVA, CaixaBank, Sabadell, en què l'ICF va participar a través de la línia ICF Crèdit-Inversió. La companyia va signar l'abril del 2024 un acord de novació financera amb les principals entitats bancàries. Aquest acord ha permès establir un calendari d'amortitzacions més flexible, adaptat a les necessitats actuals de l'empresa, reforçant la seva estabilitat i capacitat per continuar creixent.

Les noves instal·lacions també són una aposta per la sostenibilitat. La planta disposa d'un parc de 4.000 plaques solars per cobrir un percentatge important de l'energia prevista a la planta a ple rendiment, que permet la reducció de la petjada de carboni de fins a 541 tones de CO₂ a l'any. També ha dut a terme actuacions per reduir el consum i el malbaratament de l'aigua. La companyia s'ocupa també de la reducció de l'ús de plàstics.