L'auge dels acomiadaments en massa és una constant. Primer van ser les xarxes socials com Twitter o Facebook que van començar a confirmar els pitjors pronòstics a finals del 2022. Però en aquest inici del nou any, també s'han afegit altres sectors lligats a la tecnologia, i també de clàssics. Es exemples són múltiples: com els serveis de consultoria de KPMG que preveu fer fora a 700 persones, tot i ser una de les Big Four; passant per la telefonia mòbil amb Ericsson que es desprèn de 8.500 treballadors, fins a les plataformes en streaming. I aquestes són les que més polseguera mediàtica han aixecat. Netflix farà fora 300 persones, Disney + a 7.000 més o Amazon amb l'anunci de 18.000 que aniran al carrer.

Aquesta situació ve marcada i justificada per un retorn a l'anomenada i repetida normalitat després de la covid, però també diversos sindicats lamenten que aquesta sigui l'excusa d'unes retallades que no concorden amb els beneficis de moltes de les empreses citades. Coincidint amb el Mobile World Congress de Barcelona, qui ha participat activament amb una taula rodona per reflexionar sobre aquestes qüestions és Rakuten TV. Posteriorment, Cédric Dufour, CEO i President de Rakuten TV, ens ha atès per ON ECONOMIA.

En què consisteix el sistema AVOD que heu presentat des del Mobile?

La particularitat de la nostra plataforma és que tenim diferents maneres d'oferir el servei. D'una banda la que et permet comprar i llogar una pel·lícula, però també el sistema AVOD, la part gratuïta, on pots veure qualsevol contingut sense pagar i on l'única diferència és que hi ha publicitat. Dins aquesta hi ha una part on trobaràs uns canals digitals, amb una programació i, per tant, ningú pot escollir. Això és positiu perquè hi ha tants continguts que moltes persones volen seure's al sofà i veure el que trobin en aquell moment. De l'altra, hi ha l'opció d'escollir el que vols, el que coneixem com on demand. Però tornant al pagament, el punt extra és que trobaràs les grans novetats, com l'última pel·lícula de James Bond.

Triar i remenar...

Efectivament, tenim milers de pel·lícules i hem fet un canvi de valor afegit des de fa tres anys amb una qualitat superior de les pel·lícules que ens ha fet millorar, també en la part AVOD.

"La gent no té temps de veure-ho tot"

Aneu a contracorrent de Netflix i altres que aposten per ser més restrictius en la gratuïtat i els nivells de subscripció.

Efectivament, no seguirem la tendència de subscripció, la gent està cansada de pagar subscripcions que al final no té temps de veure-ho tot i li cansa. Tan sols que per veure allò més nou, has de pagar. Per la resta, totalment gratuït. Tenim cada vegada més públic interessat en aquest perfil i ens beneficia molt l'audiència final i la manera de monetitzar-ho perquè, òbviament, hem de trobar anunciats que ho acabin pagant. 

B77A449F 768A 48D2 97DF A03AEBEB398C 3837 00000080CAE7BA1A

"No acomiadarem a ningú"

Amb aquest pla damunt la taula, us apuntareu a la tendència dels acomiadaments?

Contractarem a més persones. L'any passat vam créixer un 40% i la perspectiva és arribar al 70%, per tant no acomiadarem absolutament a ningú. En aquest sentit, Rakuten TV és un dels players que porta més temps apostant per l'AVOD, compta amb un interminable catàleg de contingut així com més de 100 canals FAST disponibles per a tot aquell que vulgui veure'ls. Però la companyia, a més, continua apostant per les pel·lícules d'estrena i contingut de qualitat en la seva secció, així com manté la seva secció de subscripció a Espanya.

Precisament el que esteu fent és tornar al model tradicional de televisió amb publicitat que tant s'havia rebutjat amb la tendència de l'streaming...

Hi ha un transfer de la televisió tradicional a aquestes plataformes i sí, és similar, però amb una diferència. Nosaltres fem publicitat segmentada ja que tenim moltes més dades perquè aquesta sigui més rellevant que en la tradicional. Hi ha molts estudis que corroboren que la publicitat en la televisió digital és més agradable ja que està millor dirigida i segmentada.

76902795 CEB6 4087 A2EF 4F48A5FCEDFC 3837 0000008022CB0000

Si mirem a casa nostra, quina valoració feu del vostre matrimoni amb el FC Barcelona patrocinant la samarreta?

Ha estat molt positiu, també pel grup Rakuten en general ja que el Barça no és un equip local i ens ha ajudat molt a nivell global. Però insisteixo, no només en el contingut que ja donàvem, sinó en crear-ne de nous amb el Rakuten Stories on vam fer molts documentals blaugranes com el Match Day o el d'Andrés Iniesta. El propi contingut l'hem fet amb el partner que teníem, és a dir, amb el Barça.

"No seguirem amb el Barça"

I seguirà vigent el matrimoni amb el club?

No, l'hem fet durant cinc anys i el vam deixar l'any passat, però entenc que tindrem l'efecte positiu d'haver estat amb ells.

I quina és la perspectiva des de l'òptica local de Catalunya de Rakuten TV?

Seguirem creixent en tots els àmbits, sobretot en l'AVOD i sobretot de la mà dels fabricants de televisió on apareix el nostre botó a tots els comandaments. I també en la part de telcos, per això estem en el Mobile World Congress, i estem explorant la gestió i col·laboració a nivell Europeu amb empreses com Orange.