Toni Ruiz, conseller delegat de Mango, ha rebut el premi Business Leader of the Year 2024 de la Cambra de Comerç Espanya-EUA en reconeixement "del seu lideratge i visió al capdavant de l'empresa". En concret, el Consell d'Administració de la institució reconeix el CEO de la multinacional catalana de moda per "la seva extensa carrera professional, el seu fort compromís amb el mercat nord-americà i les seves significatives contribucions que han consolidat l'estatus de la companyia com un important actor de la moda a escala mundial, amb una presència i reconeixement en creixement exponencial als Estats Units".
Segons la institució, "el lideratge visionari, la dedicació i l'experiència de Ruiz han impulsat notables avenços en els ingressos, el reconeixement de la marca i l'abast global de Mango. El seu compromís amb la digitalització i l'ecodisseny ha posicionat Mango com un pioner en pràctiques sostenibles dins de la indústria de la moda. Des de liderar l'expansió de la marca als Estats Units fins a fomentar la innovació, els esforços del CEO asseguren el continu èxit i creixement de l'empresa".
"Mango és la història de la visió d'Isak Andic"
Durant el seu discurs, Toni Ruiz va expressar la seva gratitud pel premi i va emfatitzar el paper clau dels empleats de Mango en aquest èxit. "Aquest premi no és només per a mi, sinó per a tot l'equip de Mango, que ha treballat incansablement per fer d'aquesta marca icònica el que és avui, un actor clau en la indústria de la moda internacional". "Mango és la història de la visió d'Isak Andic, el nostre fundador i president no executiu. La visió de crear una marca global que apropés la moda al món va començar amb l'obertura de la primera botiga Mango al passeig de Gràcia de Barcelona el 1984", va destacar Ruiz.
"La seva mentalitat emprenedora, la seva visió internacional i el seu esperit obert van inspirar la seva visió. Aquests principis, profundament connectats amb els nostres valors, han estat la llum que ens ha guiat al llarg de la història de Mango i ens han ajudat a assolir fites rècord. L'any passat vam superar els 3.100 milions d'euros en vendes per primera vegada en la nostra història, entrant en una nova era de creixement. Estem en el millor moment de la nostra història", va agregar.
Cerimònia de lliurament de premis
La cerimònia de lliurament del premi va tenir lloc a Nova York durant la Gala anual 2024 de la Cambra de Comerç Espanya-EUA. L'esdeveniment, celebrat a Cipriani, va comptar amb l'assistència de més de 200 representants de la política, els mitjans de comunicació, els negocis i les finances d'ambdós països. Alguns dels participants van ser l'Ambaixadora d'Espanya als Estats Units, Ángeles Moreno; el Sotssecretari de Creixement Econòmic, Energia i Medi Ambient del Departament d'Estat dels EUA, José Fernández; la Cònsol General d'Espanya a Nova York, Marta de Blas; i el president de la Cambra, Alan Solomont, ex Ambaixador dels EUA a Espanya.
El compromís de Mango amb els Estats Units és a llarg termini
El premi Líder Empresarial de l'Any recompensa als líders empresarials que han fet una contribució al creixement econòmic d'Espanya o dels Estats Units i a la millora de les relacions comercials entre ambdós països. "Quan vam obrir la nostra botiga insígnia a la Cinquena Avinguda de Nova York el 2022, no només estàvem reforçant la nostra presència al mercat nord-americà. Estàvem fent una promesa: un compromís a llarg termini per portar el millor de Mango a un escenari global. El compromís de Mango amb els Estats Units és a llarg termini. Estem aquí per estar, quedar-nos i continuar creixent", va assenyalar Ruiz durant la gala.
La companyia està liderant un pla d'expansió de botigues físiques als Estats Units des que va iniciar l'obertura d'una botiga insígnia a la Cinquena Avinguda de Nova York el maig de 2022. "Desenvolupar el mercat nord-americà és un gran repte. No és fàcil entendre la seva idiosincràsia i és un mercat amb clients exigents que ens empenyen a treure la nostra millor versió. La resposta ha estat extraordinària, amb 42 punts de venda. Poques empreses obren un local nou cada dia feiner. I, en concret als Estats Units, una botiga nova al mes. És el cas de Mango", va incidir Ruiz. El 2025, el negoci accelerarà el seu pla d'expansió obrint més de 20 noves botigues, la qual cosa representa el llançament de dues noves botigues per mes. "La nostra ambició és assolir les 65 botigues físiques per a finals de 2025", va concloure el directiu.
Juntament amb el seu pla d'expansió, la multinacional destaca per la seva contribució a l'economia dels EUA. Entre 2024 i 2026, Mango invertirà més de 100 milions de dòlars per obrir aquests nous establiments, a més de la creació de llocs de feina. En els últims anys, l'empresa ha creat més de 600 nous llocs de treball al país i la seva intenció és duplicar la seva plantilla i superar els 1.200 llocs de feina l'any vinent.