Chery manté la previsió d’iniciar a finals d’aquest any la producció de vehicles elèctrics a l’antiga planta de Nissan de la Zona Franca de Barcelona. Aquest divendres, el conseller d’Empresa de la Generalitat, Roger Torrent, i el tinent d’alcalde de l’àrea econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, han visitat el centre d’R+D de la multinacional a Shanghai per conèixer les seves tecnologies avançades i enfortir relacions abans de l’aterratge de la companyia xinesa a Catalunya.

Chery i els seus socis catalans d’Ebro mantenen els plans d’iniciar a finals d’aquest any la fabricació del primer vehicle elèctric amb tecnologia xinesa que sortirà íntegrament d’una línia de producció europea. La joint venture entre Chery i Ebro servirà, d’entrada, per acoblar vehicles elèctrics del model Omoda 5, mentre que els següents models que es fabricaran en aquesta planta seran els dos SUV Ebro S700 i S800. A mig termini, el compromís de la multinacional xinesa és fer tot el procés de fabricació a la planta de la Zona Franca. L’objectiu és que, el 2027, en el marc d’aquest projecte, ja es fabriquin 50.000 vehicles elèctrics cada any.

També han format part de la delegació catalana a Shanghai el director general d'Indústria, Oriol Alcoba, la responsable del China Desk d’Acció, Qiaoshan Xue, així com el gerent de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, Miquel Rodríguez. En representació de la multinacional xinesa, els ha rebut el president del Chery Shanghai R&D, Wang Yuxin, que ha dirigit la visita a les instal·lacions, i s'han reunit després amb Charlie Zhang, vicepresident de Chery International, i amb el director general adjunt per a Europa, Bynn Xiao.

En un comunicat, Torrent assenyala que la Xina s’ha convertit en un dels “inversors més importants a escala global i en el primer productor de vehicles del món i, per això, és un país prioritari per a l’estratègia de captació d’inversions a Catalunya”.

Aquesta legislatura, Torrent ha viatjat diverses vegades a la Xina, des d’on va anunciar la captació de projectes d’inversió com els de la multinacional xinesa Wanhua, una de les més grans del món de la indústria química. A finals del 2023 també es va anunciar que Shanghai Jingqingrong Garment obrirà a Catalunya la seva primera planta de producció a l’estranger.

Actualment hi ha més de 200 filials d’empreses xineses establertes a Catalunya, que la situen com el tercer país no europeu més important en nombre de filials, només precedit pels Estats Units i el Japó. Amb 27 milions de vehicles produïts el 2022, la Xina és el primer país productor d’automòbils del món, molt per sobre dels Estats Units (10 milions), el Japó (7,8 milions) o l’Índia (5,5 milions).

Torrent i Valls han mantingut diversos contactes empresarials a la Xina en els últims dies. Aquest dissabte, el conseller d’Empresa participarà al China Automotive Forum, la principal trobada del sector de l’automoció d’aquest país. Per la seva banda, Valls va assistir dimecres a la inauguració de les primeres quatre botigues d’Enrique Tomás a la Xina, situades a l’aeroport de Shenzhen.