Chery Group, a expenses de la firma final, ja està molt a prop del desembarcament definitiu a Catalunya per a la producció, en principi, del seu model Omoda en motor elèctric. En paral·lel, ha situat, dins del mapa europeu, a Espanya com a primer punt d'aterratge per vendre els seus nous cotxes.
Així doncs, la marca Omoda i la marca prèmium Jaecoo, han aterrat a Espanya per fer la seva primera gran aposta al mercat europeu. Després de l'arribada de la xinesa MG i la bona acollida del seu model, MG ZS, que ha pujat al podi dels més venuts en tot l'estat, un altre grup vol posicionar-se en el conjunt d'Europa. De fet, Chery Group és l'empresa que és darrere d'Omoda i Jaecoo. I, de la mà del mercat de la distribució d'automoció, ja es poden començar a adquirir les primeres unitats. Un dels distribuïdors que el lidera des de Catalunya és Vallescar Automoción que passa a ser concessionari oficial d'ambdues marques amb dos grans espais a Terrassa i Sabadell i una xarxa consolidada de concessionaris oficials pròpia que sumeixin un total de 34 punts de venda i servei oficial.
Des de Vallescar Automoción asseguren que ja estan atenent als clients que venen per interessar-se pel vehicle i preguntant preus i entre aquest mes de març i abril, les instal·lacions ja oferiran el 100% del producte disponible. L'extens catàleg del grup inclou marques líders al mercat com Toyota, Lexus, Kia, Honda, MG. I amb Mavisa, concessionari de les marques del grup Stellantis - que integren Peugeot, Opel, Fiado, Fiat Profesional, Abarth, Jeep i Alfa Romeu- que ha finalitzat el seu reagrupament i unificació de totes les marques. Ara, després de la bona acollida que també han palpat amb MG, l'empresa vallesana incorpora Omoda i Jaecoo.
La companyia xinesa ha volgut donar caràcter i independència total a aquestes dues marques. Ambdues busquen entrar en un mercat objectiu jove i enfocat al futur. El desembarcament de Chery a Espanya com a primer mercat per a la seva ofensiva a Europa ha donat el tret de sortida a una trentena de concessionaris que preveu que arribi als 80 punts de venda al final del 2024. Fins ara, Chery ha arribat a acords amb grups de concessionaris que també inclou d'altres com a M Automoció i Grup Rafael Alonso.
Objectiu: fer viable la Zona Franca
En paral·lel, l'entrada d'un inversor com Chery Group a la Zona Franca de Barcelona per fabricar els seus vehicles, és favorable per dues raons: ampliar el capital i crear nous llocs de treball; però també fer efectiu l'objectiu que la Zona Franca pugui convertir-se en un autèntic hub d'electromobilitat al 100% i, d'aquesta manera, tancar el relleu definitiu que s'havia de donar a l'extinció de Nissan.
Al projecte del hub que, fins ara, no ha pogut donar resposta a la necessitat de generar fins a mil llocs de treball nous que pretenien els sindicats, l'opció de Chery Group serà la més potent. Aquesta companyia xinesa vol desembarcar a Europa i ho farà posant en el centre de totes les operacions Catalunya i Espanya. D'una banda, amb la fabricació del cotxe elèctric Omoda, el qual queden alguns serrells per delimitar quin serà el model escollit. Però per un altre, per entrar de ple al mercat de la distribució.
Modelo Omoda 5
D'Omoda destaca el llançament del seu últim model, l'Omoda 5. Aquest inclou el sistema intel·ligent ADAS (Sistemes Avançats d'Assistència al Conductor) és una tecnologia que utilitza sensors i càmeres per millorar la seguretat als vehicles. D'altra banda, l'interior tecnològic té elements d'equip avançats que generen una experiència única amb il·luminació ambiental al tauler, carregador sense fil, connectivitat amb Android Auto™ i Apple CarPlay®. També utilitza múltiples càmeres per proporcionar una vista completa de l'entorn del vehicle. Això millora la seguretat en estacionar i maniobrar, ja que el conductor té una visió panoràmica de punts cecs. El model arrenca amb motorització en gasolina de 185 CV, en la qual sumarà a la primavera una variant E5 100% elèctrica amb 204 CV i 430 km d'autonomia. I de Jaecoo, la línia prèmium, se centra en grans models amb gust pel tot terreny urbà.