Chery va organitzar aquest dijous una celebració a la Xina amb motiu de l'enviament del primer lot de vehicles per ser comercialitzats l'any vinent a Espanya. Un dia abans, els seus representants es van reunir amb el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, per negociar l'inici de la producció de cotxes elèctrics a les antigues instal·lacions de Nissan de la Zona Franca de Barcelona.
Les marques de Chery (Omoda i Jaecoo) han enviat aquest primer lot, amb 700 vehicles, per a la seva comercialització a Espanya el 2024, que arribaran a través d'un vaixell a finals de gener al port de Barcelona. Segons va informar la companyia, aquestes 700 unitats arribaran a les instal·lacions d'Autoterminal Barcelona, gestionades per Noatum, a finals de gener per a la seva posterior distribució en els punts de vendes oficials que la companyia té pel país, que ja sumen 39 ubicacions i que esperen que assoleixin els 80 punts en la primera fase.
Aquest primer lliurament dels models Omoda 5 i Jaecoo 7 suposa l'"entrada a gran escala" de la marca al mercat europeu a través d'Espanya.
Així mateix, Chery ha creat una logística d'emmagatzemament, gestió i distribució de peces de recanvi, amb un magatzem central a Azuqueca de Henares, Guadalajara, mentre han inaugurat unes oficines logístiques de distribució a les instal·lacions de Noatum Automotive, a l'Autoterminal Barcelona.
"L'objectiu és assolir l'excel·lència en l'atenció al client, que és una part integral de l'experiència de propietat d'Omoda i Jaecoo, assegurant la màxima eficàcia en els terminis de lliurament i uns serveis de postvenda de la màxima qualitat", ha assenyalat la companyia en el comunicat.
La cerimònia de celebració s'ha realitzat a Wuhu (veure imatge superior), Anhui (Xina), amb la presència de la cúpula de Chery, així com de les marques Omoda i Jaecoo, que han tingut com a colofó la partida del vaixell amb destinació a Barcelona.
Trobades d'alt nivell
El Govern d'Espanya treballa perquè Chery iniciï la producció a Catalunya. El ministre d'Indústria, Jordi Hereu, es va reunir aquest dimecres amb els representants d'aquest fabricant xinès per tractar de tancar un acord que doni entrada a Chery a les antigues instal·lacions de Nissan a la Zona Franca. Aquest D-Hub té com a impulsors B-Tech i QEV Tecchnologies, que treballen com a socis per reindustrialitzar la planta i fabricar vehicles elèctrics.
La delegació xinesa que es va reunir amb el ministre Hereu estava encapçalada per Charlie Zhang, vicepresident de Chery internacional. En aquesta trobada també hi van participar la Secretària d'Estat d'Indústria, Rebeca Torró, el president d'Ebro EV Motors, Rafael Ruiz, i el seu CEO, Pedro Calef.