Cimic, la filial australiana del grup espanyol ACS, ha anunciat aquest dilluns una extensió de contracte per brindar serveis en una mina al nord-est d'Austràlia, valorada en 580 milions de dòlars australians (uns 358 milions d'euros). A través de l'aliança d'empreses Thiess, controlada en un 60% per Cimic, va obtenir una extensió per quatre anys per a les operacions en el jaciment Caval Ridge, a l'estat de Queensland, operat per la multinacional minera BHP Mitsubishi Alliance (BMA), segons ha informat la companyia en un comunicat.

"Estem molt contents que el nostre compromís continu amb la mineria segura i sostenible hagi resultat que BMA ens atorgui una extensió de quatre anys a Caval Ridge. Tant la nostra relació laboral com la creixent diversitat dins de la nostra força laboral són factors determinants del nostre èxit continu", ha assenyalat el president executiu i conseller delegat de Thiess Group, Michael Wright.

Thiess, el qual 40% controla el fons inversor Elliott, forma part de Cimic, el grup de construcció i desenvolupament d'enginyeria, mineria i serveis d'infraestructures, que també inclou altres companyies com CPB Contractors, Leighton Asia i UGL, entre altres. El grup espanyol ACS, presidit per Florentino Pérez, va adquirir el 2014 la majoria de les accions del conglomerat australià Leighton i l'any següent va canviar el nom de la companyia per Cimic (acrònim de Construction, Infrastructure, Mining and Concessions).

Benefici de 264 milions

La filial australiana d'ACS va obtenir un benefici net de 264 milions d'euros el 2023, amb uns ingressos de 10.824 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement interanual de 19,6%, d'acord amb el document. La companyia pertany a ACS, grup presidit per Florentino Pérez, des de 2014, quan va adquirir la majoria de les accions del conglomerat australià Leighton i l'any següent va canviar el nom de la companyia per Cimic (acrònim de Construction, Infrastructure, Mining and Concessions).

Per la seva part, ACS va reportar que va guanyar 177 milions d'euros (191,5 milions de dòlars dels EUA) en el primer trimestre de l'any, el 8,4% més que un any abans, gràcies a les activitats als Estats Units, que va acaparar el 57% de les vendes del grup; Austràlia, el 19%; Espanya, el 10%; entre d'altres.