La multinacional del joc i lleure Cirsa ha obtingut un benefici operatiu de 173 milions d'euros, en el tercer trimestre de 2024, amb un augment del 9,5% sobre el mateix període de 2023. De juliol a setembre, l'empresa va obtenir uns ingressos d'explotació de 531 milions d'euros, un 7,8% més.

Aquests resultats reafirmen la previsió que la companyia va comunicar el mes de juny passat per a la totalitat de l'any amb uns ingressos operatius nets d'entre els 2.110 milions i 2.160 milions d'euros (un increment anual del 6% al 8%), centrat en un creixement moderat en els seus negocis presencials i un fort acompliment en les seves activitats online, que s'espera que creixin entorn del 20% al 25%. Respecte a l'ebitda anual previst, s'apunta a una xifra d'entre 680 milions i 710 milions d'euros. Els pronòstics estan en sintonia amb els resultats obtinguts en els primers mesos de l'any, en els quals la companyia ha acumulat un ebitda de 508 milions d'euros i uns ingressos d'explotació de 1.564 milions d'euros.

La situació financera del grup respon "a la bona implementació dels plans operatius per part de les diferents unitats de negoci, tot això en un entorn d'incertesa macroeconòmica i geopolítica global", ha concretat el grup que dirigeix l'executiu Joaquim Agut, en un comunicat aquest dijous.

Àrees d'activitat

Per segments, el negoci de Cirsa ha registrat una "bona tendència" en la divisió de casinos (posseeix 448 casinos). En aquesta línia, s'està implementant el pla de renovació selectiva de les instal·lacions, "havent-se remodelat
diversos establiments durant aquest trimestre i renovat el parc de màquines per millorar el servei i confort dels nostres clients". Així mateix, la divisió continua amb l'estricta execució dels plans comercials i de productivitat, per "compensar els increments inflacionaris, principalment en països de la zona Latam."

La divisió dels jocs d'atzar (slots) segueix amb "excel·lents resultats", tant d'ingressos com d'ebitda. Segons la companyia, els productes d'Unidesa, "Manhattan Boom" i "Pyramid Cash Bar", són pilars fonamentals en l'execució d'aquesta estratègia. A Itàlia, després d'un primer semestre de consolidació de l'operació i en un entorn de mercat complex, la divisió de jocs d'atzar ha aconseguit millorar els resultats respecte a l'evolució general del mercat, sobretot amb base en accions de millora en producte, al suport dels punts de venda i a la implementació de millores de costos. El focus al producte, servei, execució de plans comercials i de productivitat seran factors determinants per aconseguir els plans previstos en l'últim trimestre de 2024.

Els resultats de la divisió de joc online i ben plantades esportives van ser "molt favorables" en el trimestre respecte a l'any anterior, amb "creixements significatius tant en volum com en marge". El mes de juliol passat es va completar l'adquisició d'Aposta Total al Perú, que ha impulsat els resultats de la divisió, reforçant l'estratègia d'expansió digital en mercats regulats i estratègics per al grup.