La multinacional del joc i lleure Cirsa ha comunicat els resultats econòmics de 2024, que ha tancat amb creixement en els ingressos d'explotació i en el resultat operatiu (ebitda), encara que ha reduït el seu benefici net, després del balanç del quart trimestre de l'any, amb una evolució positiva. El 2024, la companyia va obtenir uns ingressos d'explotació de 2.150 milions d'euros, amb un creixement anual de l'11%, i un benefici operatiu de 699 milions, que reflecteix un augment del 8% respecte a 2023.

La companyia ha destacat que es tracta d'"uns resultats financers sòlids". Les xifres reflecteixen "la implementació rigorosa de la nostra estratègia, enfocant-nos als mercats i àrees de negoci on tenen amb una posició de lideratge", ha assegurat Joaquim Agut, president executiu del grup Cirsa.

El benefici net s'ha situat en 12,7 milions, per sota dels 80 milions aconseguits el 2023. La companyia argumenta que el descens està lligat a l'increment dels costos financers que ha suportat a l'últim exercici a causa del finançament del seu deute. "Les despeses financeres van augmentar en 7,4 milions d'euros, principalment pels tipus d'interès més alts que han afectat negativament al pagament de les noves emissions de bons" que ha llançat la companyia.

El grup propietat de fons nord-americà Blackstone -que està preparant la seva sortida a borsa- valora l'estratègia de creixement en el segment en línia, que continua desplegant-se amb èxit basant-se en l'enfocament omnicanal. A més de la política d'adquisició d'empreses en països on ja opera la multinacional o en d'altres on pot trobar sinergies. En aquesta línia, el 2024, Cirsa va comprar el 68% del Casino Portugal, un dels principals actors del mercat online portuguès, i el juliol passat també va tancar l'adquisició d'Aposta Total, líder al Perú.

Aquestes dues adquisicions han estat molt importants per al desenvolupament de la divisió de joc online i apostes esportives, que ha obtingut "uns resultats extraordinaris en el quart trimestre, amb creixements de doble dígit tant en ingrés com en ebitda a tots els canals i geografies", ha informat el grup al seu informe anual. Aquesta divisió, pel 2024, els ingressos han crescut fins als 420 milions d'euros, un 29% respecte a 2023.

Marca en 11 països i amb 447 casinos

En l'actualitat, la marca del grup està estesa en 11 països, i composta per 447 casinos, més de 82.000 màquines recreatives, i prop de 2.500 punts d'apostes esportives. Opera en les diverses divisions de casinos, bingos, màquines recreatives i ben plantades i joc online.

En el conjunt de 2024, en la divisió de casinos, "els resultats anuals han millorat" un 4,9%, en línia amb l'avenç de 2023. S'han incorporat diversos casinos nous a Mèxic, Colòmbia i Panamà. S'ha continuat amb l'estratègia dels últims anys, amb "la renovació selectiva del parc de màquines, i de les instal·lacions a més de 15 casinos".

El negoci de Jocs i Apostes online ha experimentat un creixement en ingressos als tres principals mercats: Espanya, Itàlia i Perú. Els ingressos nets per jocs van créixer un 75,7% en el quart trimestre i un 29,1% en el conjunt de 2024.