La multinacional de jocs i atzar Cirsa encadena dos trimestres amb "bona tendència" en el negoci dels casinos i mostres de "dinamisme" en els segments de jocs d'atzar (slots), el joc online i les apostes. La suma de les xifres dels dos primers trimestres situen el benefici operatiu de la companyia en 335 milions d'euros i els ingressos d'explotació en 1.033 milions. El grup que presideix Joaquim Agut ha comunicat aquest dimecres els resultats del segon trimestre de l'any en curs, amb un benefici operatiu de 171 milions d'euros, "superant novament els seus millors registres trimestrals", amb un augment del 8,3% sobre el mateix període de 2023. Al tancament del segon trimestre, el deute net total del grup ascendia a 2.501,5 milions d'euros.
El 50% del benefici brut prové de l'explotació dels seus negocis a Espanya i la resta dels seus actius a Panamà (14%), Colòmbia (10%), Mèxic, República Dominicana, Perú, Costa Rica, Marroc i Itàlia. Per la seva part, els ingressos d'explotació han estat de 520 milions d'euros, un 3,9% més sobre el mateix període de 2023.
Aquests resultats segueixen la línia marcada en els primers mesos de l'any. Entre gener i març de 2024, aquests indicadors van reflectir uns ingressos d'explotació de 513 milions d'euros, la qual cosa suposa una millora del 6,3% sobre el mateix període de l'any passat, i un benefici operatiu (ebitda) de 164 milions d'euros, un 8,6% més.
Es pot assenyalar que el grup Cirsa, propietat de Blackstone i amb seu a Terrassa (Barcelona), estudia des de fa alguns mesos la possibilitat de sortir a borsa per facilitar la desinversió del fons Blackstone, mitjançant una oferta pública de venda d'accions (opv) dirigida exclusivament a inversors institucionals.
Mentrestant, el grup segueix amb el negoci i l'expansió. Finalitzat el primer semestre de 2024, el mes de juliol passat, Cirsa va fer la compra del 70% del capital d'Aposta Total, una empresa de joc online que opera al Perú. Com aquesta operació, Cirsa es posiciona "com a líder al mercat peruà de joc online, que es va regular el març de 2024, enfortint la seva estratègia omnicanal a Llatinoamèrica," segons un comunicat difós per l'empresa. Aposta Total compta amb més de 500 locals físics i va generar ingressos superiors als 100 milions d'euros el 2023. Cirsa ja tenia una presència al Perú, amb 19 casinos, 74 locals d'apostes i gairebé 3.200 màquines recreatives.
Més adquisicions
La companyia concreta que, a exemple de l'operació realitzada amb Aposta Total, està interessada en "adquisicions en el joc online que encaixin en la nostra omnicanalidad i model de negoci i en adquisicions complementàries, ja que existeix un bon potencial per a creixement en ambdós segments", assegura a l'informe financer.
El grup Cirsa ha continuat invertint també en el negoci dels casinos, amb l'incorporant un nou casino a Panamà i un altre a Colòmbia. A més de mantenir la renovació del parc de màquines i la remodelació de les instal·lacions dels casinos per millorar el servei. Els ingressos han augmentat un 6,3% en el segon trimestre, amb un bon resultat general a tots els mercats, especialment a Panamà, Mèxic, Marroc i Perú, que han compensat l'efecte de la complexa situació macroeconòmica de Colòmbia, segons Cirsa.
El negoci dels jocs d'atzar (slots) també ha tingut "un acompliment molt sòlid", amb una millora trimestral del 5,6% en els ingressos, respecte del mateix trimestre de l'any anterior. Destaca Cirsa el pes del negoci B2B en el qual ha aportat noves solucions i productes al mercat.
Els jocs online han reportat un increment de l'1,6% en els ingressos gràcies a les apostes esportives, amb un augment del 7,9% en el segon trimestre.
Ensopegada al mercat italià
El mercat italià de jocs d'atzar ha disminuït en comparació amb el mateix trimestre de l'any passat, la qual cosa ha provocat una disminució en els ingressos nets del 2,9%, que ha estat inferior a la disminució general del mercat. Per això, els esforços de Cirsa a Itàlia -l'únic mercat europeu en el que té presencia la multinacional- continuen enfocats en la millora del producte, en el suport als punts de venda (POST) a nivell de servei i en l'execució de plans de productivitat.