Cirsa, la companyia líder del sector del joc a Espanya, va guanyar 18,57 milions el primer trimestre del 2023. La xifra és tres vegades superior al guany obtingut en el primer trimestre de 2022, amb un percentatge d'increment del 179% sobre el benefici de 6,65 milions que va obtenir entre gener i març de l'any passat. Així mateix, la companyia amb seu a Terrassa (Vallès Occidental), controlada per Blackstone, ha fet conèixer que de gener a març va aconseguir uns ingressos d'explotació de 482,5 milions d'euros, un 29,2% més que en el mateix període del 2022. Pel que fa al benefici operatiu o ebitda, va sumar 151 milions d'euros fins al març, un 27,9% més. En un comunicat, la firma ha assegurat que els resultats confirmen la recuperació total de l'activitat de les seves divisions de negoci després de l'entrebanc que va suposar el període de la pandèmia.
El president executiu del grup, Joaquim Agut, ha destacat que “el primer trimestre en aquest any 2023 totes les nostres unitats de negoci han demostrat el seu sòlid rendiment i han confirmat la tendència de millora contínua gràcies a la col·laboració de tot l'equip de la companyia”. Tanmateix, Agut ha valorat la implementació dels plans operatius que el grup ha dut a terme per redreçar la situació.
Els resultats de la divisió de casinos i sales de joc han estat marcats per la millora de la tendència a totes les àrees geogràfiques on la companyia opera, gràcies a l'execució dels plans comercials i deficiència de costos. També ha estat favorable la incorporació d’un nou casino a Tuxtla (Mèxic), durant aquest primer trimestre, que se suma a la xarxa de 28 establiments de joc que la marca té a Mèxic, mercat on va entrar, el 2005, amb l'adquisició de Pringsa i un total de 10 casinos ubicats a les ciutats més representatives de cada estat mexicà.
Els resultats de la divisió de joc en línia i apostes esportives, focalitzades únicament en mercats regulats, van superar les expectatives del pla operatiu, amb creixements tant en ingressos com en quota de mercat a tots els canals i mercats. La divisió continua reforçant la seva estratègia multicanal, així com la gestió de la intel·ligència de client. A més, en aquest període es va iniciar l’explotació dels actius digitals geolocalitzats del Manchester City com a part de l'acord de patrocini amb el club. En concret, des del novembre de 2022, Sportium crea continguts conjunts de branding per als clients a Llatinoamèrica, a més de la presència de la firma als actius digitals del club i a l'estadi Etihad. La companyia va ser patrocinadora oficial de La Liga durant més de set temporades i va tenir jugadors d'alt perfil com a ambaixadors de la marca.
Una altra de les prioritats de Cirsa en l’últim trimestre ha estat seguir amb la correcta execució dels plans comercials basats en una cerca selectiva dels punts de venda de més qualitat, la instal·lació del producte adaptat a cada local i la millora de productivitat a la plataforma logística i de servei, segons ha explicat en el comunicat.
L'activitat a l'àrea industrial segueix a molt bon ritme gràcies al gran rendiment dels llançaments de productes, com els nous models Manhattan per al canal d'hoteleria, i a les Link Mix, al canal de salons. La divisió ha llançat pel canal d'hoteleria, Manhattan Party, un nou producte de la saga Manhattan que continua sent un èxit de vendes. En aquesta àrea de negoci, la companyia emfatitza que la inflació en costos de les matèries primeres i components s'ha estabilitzat, i se'n van normalitzant els terminis de lliurament a la cadena de subministrament.
En l'àrea Interactive, especialitzada en els sistemes de gestió de sales de joc, va continuar el creixement d'instal·lacions de Forward Systems a tot Espanya.
A Itàlia, la companyia destaca l'impacte positiu en els ingressos orgànics recurrents d'AWP i VLT respecte a 2022 gràcies a les diferents accions de millora implementades durant l'any anterior a les àrees d'innovació i comercial.
Capítol a part segueix sent l'esforç del grup en fer créixer el seu negoci de manera responsable i sostenible, així com les línies estratègiques d’actuació en matèria de sostenibilitat mediambiental, responsabilitat social i governança per al futur. L'informe utilitza tant els estàndards de Global Reporting Initiative (GRI), així com el que ha definit als esborranys dels ESRS (European Sustainability Reporting (Standards) pel que fa a les anàlisis de materialitat de les companyies.