Citigroup s'ha sumat al consens d'analistes que recomana comprar accions de la multinacional de cosmètica Puig, amb un preu objectiu de 23 euros per acció, la qual cosa representa una alça del 15% respecte al tancament d'aquest dilluns, quan la companyia catalana va finalitzar la sessió borsària en 19,93 euros. En concret, els analistes de Citi s'han unit a les opinions positives, majoritàriament, sobre l'empresa espanyola de Goldman Sachs, Alantra Equities, Jefferies, Kepler Cheuvreux, Morningstar i CaixaBank BPI, que recomanen comprar amb un preu objectiu d'entre 23 i 33 euros.
Del seu costat, el grup d'analistes la recomanació dels quals sobrepondera el preu de les accions de la firma catalana està format per JP Morgan i Banc Sabadell, que plantegen uns preus objectius de 32 euros i 28,7 euros, respectivament. En aquest context, dels analistes consultats per Europa Press que componen el panell de Puig a Bloomberg, el preu objectiu més elevat és el de CaixaBank BPI, que assoleix els 33 euros per acció, i JP Morgan, que li atorga un preu de 32 euros, mentre que el més baix, de 23 euros, el plantegen Citi, Morningstar i BNP Paribas Exane, la recomanació del qual és l'única que es manté neutral. Amb tot, l'acció de Puig té fins ara dotze recomanacions de compra, una de retenció i cap de venda.
Sortida a Borsa de Puig
Malgrat això, els títols de la companyia cotitzen passades les 12.00 hores a 19,7 euros, amb una caiguda de l'1,15%, en un context marcat per la promesa del president electe dels Estats Units, Donald Trump, d'imposar un aranzel del 25% a totes les importacions de Mèxic i el Canadà, així com incrementar en un 10% els impostos ja aplicats als productes importats de la Xina.
El passat 3 de maig, Puig Brands es va estrenar en borsa i el 22 de juliol va començar a cotitzar al principal índex borsari espanyol, l'Ibex-35, amb pujades. La multinacional catalana de moda, fragàncies i cosmètica va entrar a formar part de les companyies amb més capitalització amb un valor de 14.770 milions d'euros.
Vendes un 11% superiors
La multinacional catalana de fragàncies, moda i maquillatge va registrar unes vendes netes ajustades en el tercer trimestre de l'11,6%, fins als 1.257 milions, per sobre del mercat de bellesa prèmium. En total, els ingressos nets de l'empresa en els nou primers mesos de l'any van ser de 3.428 milions d'euros, un 10,1% més que en el mateix període de 2023, gràcies a un desenvolupament positiu en "tots els segments" i "totes les regions geogràfiques". Puig va subratllar després de la presentació dels resultats l'avenç del segment de fragàncies i moda en el tercer trimestre, especialment a les regions d'Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica, i Amèrica, que suposa el 73% de les vendes durant el període.
Per mercats, Europa, Orient Mitjà i Àfrica (EMEA) va ser la regió "de major i més ràpid creixement" de Puig fins al setembre, amb un augment de les vendes del 13,9% en termes reportats i del 12,6% en perímetre i tipus de canvi constant (LFL), amb unes vendes netes de 1.830 milions d'euros, el 53% del total. La regió d'Amèriques va obtenir una facturació de 1.291 milions d'euros, un 9% més en termes reportats i un 7,5% més LFL.