CaixaBank i Correus han firmat un acord perquè els clients del banc puguin tenir accés als diners en efectiu a tot Espanya, fins i tot on no hi ha una oficina física de l'entitat. Sota aquest acord, els clients de CaixaBank podran sol·licitar als carters i carteres rurals de Correus que els enviïn diners en efectiu a domicili, fins a un màxim de 500 euros. Així mateix, els clients del banc podran ingressar i retirar efectiu en tots els punts d'atenció a la ciutadania que té Correus, com les oficines o caixers.
Aquest acord bilateral s'emmarca al conveni de col·laboració que va firmar Correus amb la Confederació Espanyola de Caixes d'Estalvi (CECA) i altres associacions bancàries com AEB i Unacc per facilitar la retirada de diners en efectiu en tot el territori nacional. Santander, Ibercaja i Unicaja ja han firmat acords similars i permeten als seus clients retirar o ingressar diners en metàl·lic d'aquesta manera.
L'acord amb Correus permetrà a CaixaBank potenciar l'accés als diners en efectiu als seus clients en tota la geografia espanyola. D'aquesta manera, Correos posa a disposició de CaixaBank la seva xarxa de 2.389 oficines i els seus prop de 6.000 carters i carteres rurals, amb els quals els clients de CaixaBank amb dificultats per desplaçar-se a una oficina de l'entitat, per problemes de mobilitat o perquè resideixen en poblacions on el banc no té sucursal, "podran disposar d'un servei reforçat i un millor accés als diners en efectiu", expliquen, en una nota.
El desenvolupament de l'acord es materialitzarà en els propers mesos a través de la creació d'un protocol específic, que adaptarà els serveis oferts per Correus a les característiques del model de servei de CaixaBank per a les àrees rurals. En la firma de l'acord han participat Juan Manuel Serrano, president de Correus; Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank; i Jaume Masana, director de negoci de l'entitat financera.
Gortázar recorda en la nota que CaixaBank, amb presència en més de 2.200 municipis, "és el banc espanyol amb la xarxa d'oficines més important i també el que ofereix millor cobertura a l'àmbit rural", ja que el 40% de les sucursals del banc es troben en poblacions de menys de 10.000 habitants. Tanmateix, el banc té el compromís de mantenir la seva presència a totes les localitats en les quals no es troben, per això també donen servei a uns altres 628 municipis a través d'oficines mòbils.
"En aquest marc, sumar esforços amb Correus ens ajuda a reforçar el model de servei a les persones en tots els àmbits geogràfics", assenyala el conseller delegat. CaixaBank estima que al voltant de 900.000 persones a Espanya resideixen actualment en alguna població sense oficines ni caixers de cap entitat bancària, a la qual cosa se suma el fet que molts d'ells tenen una edat avançada.