Unicaja ha firmat un acord amb Correus perquè els seus clients puguin realitzar operacions bàsiques, com ingressar o retirar diners en efectiu, des de les seves oficines. La mesura beneficiarà principalment els ciutadans que resideixen a les zones rurals, on més es nota l'absència d'oficines bancàries. Des de l'entitat andalusa esperen que els seus clients puguin accedir a aquests serveis des d'aquest 2023.
En els últims anys, Correos ja ha firmat aliances similars amb altres bancs, com Santander o Ibercaja. L'empresa pública va subscriure un conveni de col·laboració amb les tres patronals bancàries, CECA, AEB i Unacc, per facilitar la retirada de diners en efectiu i millorar l'accés als serveis financers bàsics en zones rurals de tot el territori nacional. A moltes oficines ha instal·lat caixers, en d'altres, les operacions es realitzen mitjançant els carters.
Amb aquestes aliances, Correos posa a disposició dels clients bancaris la seva xarxa de 2.389 oficines i els seus prop de 6.000 carters i carteres rurals, perquè puguin tenir accés a serveis financers bàsics en tots els municipis espanyols, també en els ubicats a l'Espanya rural. Una mesura que també afavoreix a les persones grans o amb discapacitat que viuen en aquest àmbit.
"L'objectiu és que tots els ciutadans, amb independència de la seva edat i lloc de residència, tinguin accés a l'efectiu amb el menor desplaçament possible", explica Correus en un comunicat. Per a això, el protocol de col·laboració firmat amb el banc andalús contempla que els clients d'Unicaja Banco puguin accedir als serveis de Correus Cash, que permet la retirada i ingrés d'efectiu en tots els punts d'atenció a la ciutadania de Correus i portar diners a domicili a través dels carters i carteres rurals.
L'objectiu de Correus, destaca l'empresa, és contribuir a la inclusió financera en tot Espanya i ajudar a garantir l'accés a l'efectiu a totes les persones, tant a les que resideixen en àrees rurals com a les més afectades per la fractura digital, la qual cosa també repercutirà positivament en el desenvolupament econòmic d'aquestes zones.
Per desenvolupar el protocol, i explorar la millor forma de col·laboració, Correus i Unicaja han constituït un equip conjunt multidisciplinari que avançarà en la recerca de les millors solucions que responguin a les necessitats de tots els ciutadans, conclouen.