La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) investiga a Loterías y Apuestas del Estado per no permetre als seus punts mixtos (bars o quioscos), de forma injustificada, comercialitzar l'Assegurança Laguinda, que cobreix el pagament dels impostos associats al premi.

Laguinda és una companyia que ofereix una assegurança de loteria. Quan es guanya un premi, aquest no és íntegre, ja que el 20 % s'ha de pagar en impostos. Aquesta empresa torna aquest 20 % sempre que s'hagi contractat una assegurança per l'aposta en la seva app.

La CNMC indica en un comunicat que aquesta pràctica és un possible abús de posició dominant al mercat de comercialització de loteries de titularitat pública.

El regulador recorda que la xarxa comercial de Loteries té punts de venda exclusius i també punts mixtos. L'activitat principal d'aquests últims no és el joc, com són els bars, els quioscos o les gasolineres.

Conclou que la conducta objecte d'obertura d'expedient hauria produït "efectes excloents" en un mercat incipient, com és el d'assegurances de cobertura de gravàmens sobre els jocs d'atzar.

La incoació d'aquest expedient no prejutja el resultat final de la investigació, subratlla la CNMC, i s'obre un període màxim de 24 mesos per a la seva resolució.