Sanitas i Generali España estan sent investigats per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que vol comprovar si les dues companyies d'assegurances han dut a terme pràctiques anticompetitives. En concret, si han pactat preus i condicions comercials, una conducta prohibida a l'article 1 de la Llei 15/2007, de 3 de juliol, de Defensa de la Competència (LDC), recorda l'organisme que presideix Cani Fernández aquest dimarts en un comunicat.
En l'esmentat comunicat, la CNMC recorda que l'octubre de 2022 ambdues companyies van firmar un acord pel qual Sanitas va assumir la gestió dels serveis assistencials dels clients de Generali España (uns 150.000 llavors) i el seu pagament als centres hospitalaris. L'acord, signat per Santiago Villa, conseller delegat de Generali, i Iñaki Peralta, CEO de Sanitas, es va tancar per a 10 anys i va entrar en vigor el gener del 2023.
Ara, Competència investiga si després d'aquest acord, les companyies d'assegurances van fixar els preus i les condicions comercials o de servei, de les pòlisses de tots els clients actuals i futurs de Generali afectats per l'acord.
A més, analitza si existeixen clàusules que podrien limitar la competència entre ambdues companyies d'assegurances, sigui en relació amb certs clients o en altres mercats aliens a l'acord. En aquest sentit, la CNMC revela que, després d'analitzar la informació recopilada en la fase d'informació reservada, ja ha identificat indicis racionals d'una possible infracció de l'article 1 de la LDC per part ambdues companyies.
Tanmateix, la incoació d'aquest expedient no prejutja el resultat final de la investigació, aclareix l'organisme. La CNMC obre ara un període màxim de 24 mesos per resoldre el cas.
Generali i Sanitas estan convençuts de la legalitat de l'acord
Des de Generali i Sanitas es mostren "convençuts" que aquest acord compleix la legalitat en termes de competència. I asseguren que estan a disposició de la CNMC “per facilitar tota la informació necessària i demostrar que el nostre acord de reassegurança per prestació de serveis compleix tots els punts de la legalitat vigent”.
Les companyies expliquen que es tracta d'un acord de reassegurança de prestació de serveis "habitual al sector". I que gràcies al mateix, els 140.000 assegurats de salut de Generali s'estan beneficiant dels serveis mèdics que presta Sanitas amb els metges i hospitals propis i el seu ampli quadre mèdic.
Destaquen també que, després de l'acord, els clients de Generali van ampliar més del 43% el quadre mèdic a la seva disposició. I per tant, els clients de Generali són els grans beneficiats d'aquest acord.