L'embotelladora Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) ha rebut l'aprovació de la Comissió de Competència de les Filipines per adquirir l'embotelladora Coca-Cola Beverages Philippines (CCBPI). Així ho ha confirmat la companyia en una comunicació enviada aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Juntament amb l'empresa Aboitiz Equity Ventures (AEV), l'embotelladora CCEP, que presideix la catalana Sol Daurella, va anunciar l'agost passat l'acord per adquirir CCBPI a The Coca-Cola Company per 1.640 milions d'euros. En la nova estructura de propietat, s'espera que CCEP sigui el propietari majoritari (60%) de CCBPI, mentre que AEV tindrà una participació minoritària del 40%.
L'adquisició proposada es basa en l'expansió de CCEP a Austràlia, el Pacífic i Indonèsia (API) el 2021, que va posicionar la companyia com l'embotelladora més gran de Coca-Cola del món, per ingressos i volum, segons la companyia.
Dades globals i a Espanya
A falta de les dades de tancament de l'any passat, Coca-Cola Europacific Partners va facturar 13.784 milions d'euros durant els nou primers mesos de 2023, fet que suposa un augment del 6% respecte al mateix període de 2022. Durant el tercer trimestre, la companyia va aconseguir uns ingressos de 4.807 milions, la qual cosa representa un augment de l'1,5% respecte al mateix període d'un any abans.
Entre gener i setembre, la companyia va ingressar 2.570 milions d'euros en Iberia (Espanya, Portugal i Andorra), un 10% més, mentre que en el tercer trimestre va facturar 1.029 milions, un 6% més. La firma va assenyalar que la disminució del volum en el tercer trimestre reflecteix la comparativa amb un any anterior de sòlid creixement, així com la decisió estratègica d'eliminar del portfoli els envasos d'aigua de gran volum a Espanya.
Un estudi de Coca-Cola va concloure que la seva contribució total a l'economia espanyola va arribar als 6.257 milions d'euros el 2022, fet que equival al 0,5% del PIB. Coincidint amb els seus 70 anys a Espanya, van presentar a l'octubre passat l'Estudi d'Impacte Socioeconòmic en un acte a la seva fàbrica de Martorelles (Vallès Oriental). Segons l'estudi de la consultora Steward Reedqueen, els consumidors van gastar uns 7.980 milions d'euros en tota la seva gamma de begudes, que equivalen a la venda de 2.920 milions de litres. "Per cada euro gastat pels espanyols en begudes de Coca-Cola, 77 cèntims reverteixen en l'economia estatal", va indicar l'estudi.