Coca-Cola Europacific Partners ha facturat 13.784 milions d'euros durant els nou primers mesos d'aquest any, la qual cosa suposa un augment del 6% respecte al mateix període de 2022, segons ha informat la companyia que presideix Sol Daurella aquest dimecres al mercat. Així mateix, la firma ha anunciat un dividend a compte d'1,17 euros a repartir al desembre.

Durant el tercer trimestre, l'empresa va aconseguir uns ingressos de 4.807 milions, la qual cosa representa un augment de l'1,5% respecte al mateix període d'un any abans, segons recull Europa Press. El conseller delegat de Coca-Cola Europacific Partners, Damian Gammell, afirma en una nota que l'any 2023 continua "sent un bon any" per a l'empresa, reflex d'una execució excel·lent al mercat i unes relacions sòlides amb els clients.

"El nostre focus en gestionar el creixement dels ingressos i els marges, juntament amb la nostra estratègia de preus i promocions, ha generat augments significatius en els ingressos per caixes unitat. Les transaccions van superar el volum, la qual cosa ens ha permès incrementar tant la quota com la penetració a les llars a tots els nostres mercats", va dir.

Així, amb aquest comportament fins al setembre, el grup va confirmar les seves previsions anuals i va anunciar un dividend anual gairebé un 10% superior al de l'any passat -1,84 euros per acció-. "Això demostra la fortalesa del nostre negoci i la capacitat per continuar oferint valor als nostres accionistes", va afegir el directiu.

Els ingressos d'Espanya, Portugal i Andorra pugen un 10%

Entre gener i setembre, la companyia va ingressar 2.570 milions d'euros en Iberia (Espanya, Portugal i Andorra), un 10% més, mentre que en el tercer trimestre va facturar 1.029 milions, un 6% més. La firma assenyala que la disminució del volum en el tercer trimestre reflecteix la comparativa amb un any anterior de creixement sòlid, així com la decisió estratègica d'eliminar del portfoli els envasos d'aigua de gran volum a Espanya.

A més, el canal de fora de la llar (AFH) es va beneficiar una temporada turística forta amb xifres per sobre dels nivells anteriors a la pandèmia. El creixement dels ingressos per caixa/unitat (UC) es va impulsar gràcies a la gestió de preus implementada en el primer trimestre, i un mix de producte favorable.

Van destacar els bons resultats a la regió de Coca-Cola Zero Sugar, Sprite i Monster, mentre Royal Bliss va aconseguir un creixement de dos dígits (+43%), recolzat per llançament en Portugal.

D'altra banda, la companyia va indicar que hi ha una proposta d'adquisició conjunta de Coca-Cola Beverages Philippines amb Aboitiz Equity Ventures, operació amb què reforçarà la seva posició a Àsia. "Seguim a la senda per tancar aquesta operació a començaments de l'any que ve. Estem desitjant compartir més informació al seu degut temps", va indicar sobre això el conseller delegat de la firma.

De cara a l'any que ve i més endavant, Gammell va indicar que l'empresa continua confiant en la resiliència de les seves categories, "malgrat la contínua volatilitat macroeconòmica i geopolítica". "Continuem gestionant activament els nostres preus i despeses promocionals per mantenir-nos assequibles i atractius per als nostres consumidors, juntament amb el nostre focus en la productivitat i el free cash flow", va afegir.