Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) va obtenir un benefici net comptable de 811 milions d'euros durant el primer semestre d'aquest any, la qual cosa suposa un descens del 5% respecte al mateix període de l'any anterior, segons ha informat aquest dimecres la multinacional a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). En concret, en termes comparables, el benefici net de la companyia va augmentar un 9,1% entre gener i juny, fins als 924 milions d'euros, mentre la facturació va ascendir a 9.828 milions d'euros, un 9,5% superior en comparació amb el mateix període de l'any anterior. El benefici operatiu comptable dels sis primers mesos d'aquest any va ser de 1.142 milions d'euros, un 2,4% menys, mentre que en base comparable es va situar en 1.296 milions d'euros, un 11,2% més.
L'embotelladora mundial més gran de la marca ha detallat en la presentació dels resultats que 7.279 milions d'euros s'han facturat a Europa (un 2,4% més) i 2.549 milions a la zona Austràlia, el Pacífic i Sud-est Asiàtic (un 36,2% més), creixement a doble dígit impulsat per la "sòlida demanda a les Filipines". L'agost de 2023, CCEP juntament amb la companyia Aboitiz Equity Ventures (AEV) va comprar l'embotelladora Coca-Cola Beverages Philippines (CCBPI) a The Coca-Cola Company per 1.640 milions d'euros.
Creixen els ingressos a Iberia
Al mercat Iberia (Espanya, Portugal i Andorra), els ingressos han estat de 1.570 milions d'euros, amb un augment interanual de l'1,9%, amb un benefici d'explotació de 979 milions, un 6% més. La companyia ha destacat al seu informe, respecte a l'esmentat mercat, un "lleuger descens" del volum per les condicions meteorològiques adverses, però amb un creixement dels ingressos "impulsat per l'augment dels preus".
El conseller delegat de Coca-Cola Europacific Partners, Damian Gammell, s'ha mostrat "molt satisfet" que la companyia hagi obtingut uns "sòlids" resultats en el primer semestre, "que reflecteixen unes grans marques i una gran execució". "Continuem invertint per créixer i comptem amb sòlids plans comercials per a la resta d'aquest any i els següents, a fi d'atreure clients i consumidors", ha afegit Gammell.
Aposta pel creixement de la companyia a mitjà termini
En aquest context, la multinacional ha reafirmat les seves previsions per a tot aquest any, ja que considera que compta "amb l'estratègia adequada, aplicada de forma sostenible, per assolir els seus objectius de creixement a mitjà termini." "Combinat amb el nostre dividend a compte del primer semestre, això demostra la fortalesa del nostre negoci, i la nostra capacitat per oferir valor continu als accionistes", ha assenyalat Gammell. Pel seu costat, la companyia ha explicat que els riscos addicionals que poden afectar la situació financera i els resultats futurs de CCEP s'identifiquen als documents presentats davant de la Comissió de Borsa i Valors dels Estats Units (SEC).