L'embotelladora Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) va augmentar un 14% el seu benefici en el primer semestre d'aquest any respecte al mateix període de l'any anterior, fins a 854 milions d'euros, amb un creixement dels ingressos a Ibèria (Espanya, Portugal i Andorra) del 12,5%, fins als 1.541 milions d'euros.
D'altra banda, Coca-Cola Europacific Partners ha anunciat aquest dimecres que, juntament amb la companyia Aboitiz Equity Ventures (AEV), ha acordat adquirir una participació majoritària (del 60%) de l'embotelladora filipina Coca-Cola Beverages Philippines (CCBPI) a The Coca-Cola Company per 1.640 milions d'euros. Aquesta operació converteix CCEP en l'embotelladora més gran de Coca-Cola per volum de producte del món, si bé ja ho era pel que fa als ingressos.
Segons els resultats comunicats aquest dimecres per la companyia que presideix Sol Daurella a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), va registrar uns ingressos totals de 8.977 milions d'euros, un 8,5% més que en el primer semestre de l'any anterior. Pel que fa al segon trimestre, els ingressos a la regió d'Ibèria van sumar 886 milions d'euros, un 7% més que en el mateix període de 2022.
La major part van procedir d'Europa, on els ingressos van pujar a 7.105 milions d'euros, un 10% més que en els sis primers mesos de l'any passat, amb el Regne Unit com a principal mercat, que va aportar 1.570 milions d'euros (+7,5 %). A Ibèria, l'empresa va detallar que Coca-Cola Original, Coca-Cola Zero i Aquarius van obtenir bons resultats en el primer semestre i Monster va aconseguir un creixement de dos dígits. A la regió d'Austràlia, el Pacífic i Indonèsia, els ingressos es van elevar un 2,5% interanual en el primer semestre d'aquest any, fins als 1.872 milions.
Pel que respecta al segon trimestre, els ingressos a la regió d'Ibèria van sumar 886 milions d'euros, un 7% més que en el mateix període de l'any anterior. Ibèria és la regió que més va aportar a la zona europea en el trimestre, amb uns ingressos de 3.960 milions d'euros, un 8,5% que en el mateix període de l'any passat.
El conseller delegat de CCEP, Damian Gammell, va expressar la seva satisfacció en un comunicat de l'empresa tramès a la CNMV pels resultats obtinguts en el primer semestre. Va indicar que mostren un "sòlid creixement del volum a tots els mercats" en els que opera la companyia.
"Estem molt orgullosos d'haver tancat un gran primer semestre, en el qual hem aconseguit un fort creixement de vendes i del benefici net i hem generat un robust cash flow. La nostra evolució reflecteix una gran execució en el mercat i unes sòlides relacions amb els nostres clients", va declarar.
De cara al futur, Gammell va assenyalar que confia en la "resiliència" de les categories de producte de l'empresa "malgrat la perspectiva canviant d'aquest moment". Va afegir que "després d'aquesta positiva primera meitat d'any, hem millorat les nostres previsions d'ingressos, benefici operatiu i cash flow per a 2023. Això demostra la fortalesa del nostre negoci i la capacitat de generar, contínuament, valor als accionistes".