Un estudi de Coca-Cola conclou que la seva contribució total a l'economia espanyola va arribar als 6.257 milions d'euros l'any passat, que suposen el 0,5% del PIB. Coincidint amb els seus 70 anys en Espanya, van presentar aquest dijous l'Estudi d'Impacte Socioeconòmic durant una trobada amb la premsa a la seva fàbrica de Martorelles (Barcelona), amb el director de la planta, Manel Mogollon, i la vicepresidenta d'assumptes públics, comunicació i sostenibilitat de Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Iberia, Esther Morillas.

Segons l'estudi de la consultora Steward Reedqueen, els consumidors van gastar uns 7.980 milions d'euros en tota la seva gamma de begudes, que suposen la venda de 2.920 milions de litres. "Per cada euro gastat pels espanyols en begudes de Coca-Cola, 77 cèntims reverteixen en l'economia estatal", indica l'estudi.

Per canals, les seves activitats van beneficiar diversos sectors d'activitat, i l'Horeca va ser el que va generar més valor afegit, fins als 1.854 milions.

La companyia compta amb més de 21.800 proveïdors espanyols (que representen el 96% de la despesa total en aquest àmbit) i arriba a més de 270.000 clients en Iberia, servint a establiments d'hostaleria, restauració i alimentació d'Espanya.

La seva activitat genera una ocupació directa i indirecta de 99.500 persones, i ha creat 3.800 llocs de treball directes, de manera que "per cada lloc directe creat, es generen 25 llocs de feina indirectes", precisa l'estudi.

Al capdavant de la marca hi ha Sol Daurella, presidenta de Coca-Cola Europacific Partners, l'embotelladora més gran del món. Precisament, Daurella va elevar la seva remuneració com a presidenta el 2022 fins a les 607.000 lliures esterlines (692.515 euros).

Pla de sostenibilitat

El seu pla estratègic de sostenibilitat (This is Forward) inclou iniciatives sobre begudes, envasos, societat, aigua, clima i cadena de subministrament. Amb aquest pla preveuen reduir un 30% l'emissió de gasos amb efecte d'hivernacle respecte a les de 2019 (l'any passat es van reduir un 20,4% respecte de 2019), a més d'aconseguir el 2040 la neutralitat climàtica de tota la seva cadena de valor.

Aigua i matèries primeres

En la mateixa línia, la multinacional treballa en la gestió eficient de l'aigua, en protegir les conques hidrogràfiques i en assegurar la disponibilitat dels recursos hídrics; totes les seves plantes disposen de plans de protecció d'aigua, i des de 2010 han reduït un 18,7% la ràtio d'aigua (fins als 1,76 litres d'aigua per cada litre de beguda produïda), segons dades aportades per la companyia. L'any passat, vuit projectes van tornar a la natura 4.716 milions de litres d'aigua, fet que  significa el 161% d'aigua tornada respecte al total de litres produïts.

Respecte a les matèries primeres, s'ha reduït en 22.500 tones a l'any el material verge fet servir als envasos a la península Ibèrica, i la seva iniciativa Mars Circulars ha recollit de l'oceà 1.880 tones de residus.