The Coca-Cola Company va guanyar 9.542 milions de dòlars (uns 8.924 milions d'euros) el 2022, segons ha informat la multinacional de refrescos aquest dimarts en un comunicat. El benefici net atribuït suposa una retallada del 2,3% respecte als guanys contabilziadas l'any anterior.

Respecte als ingressos de la companyia nord-americana, aquests van assolir els 43.004 milions de dòlars (uns 40.217 milions d'euros) entre gener i desembre de l'any passat. La xifra registrada suposa un increment de l'11,2%, incloent un augment de l'11% en el mix de preus.

Per àrees geogràfiques, les vendes a Amèrica del Nord van créixer un 18,8%, fins a 15.674 milions de dòlars (14.658 milions d'euros) i un 18,5% a Llatinoamèrica, fins a 4.910 milions de dòlars (4.592 milions d'euros), mentre que a la regió EMEA (Europa, el Pròxim Orient i l'Àfrica) van augmentar un 4,6%, fins a 7.523 milions de dòlars (7.035 milions d'euros) i un 2,9% a Àsia Pacífic, fins a 5.445 milions de dòlars (5.092 milions d'euros).

Quant al quart trimestre de l'any, el benefici net atribuït de The Coca-Cola Company va assolir els 2.031 milions de dòlars (uns 1.899 milions d'euros), un 15,9% menys que en el mateix període de 2021. Els ingressos del gegant dels refrescos reportats entre octubre i desembre van sumar un total de 10.125 milions de dòlars (89.469 milions d'euros), un 7% més.

Els costos de la multinacional van assolir els 18.000 milions de dòlars (16.833 milions d'euros) a l'exercici, un 17% més que el 2021, incloent 4.513 milions de dòlars (4.220 milions d'euros) en el quart trimestre, un 10,4% més. Per segments, tant el de refrescos amb gas de Coca-Cola com la seva divisió d'aigua, esports, cafè i te van reportar a la companyia un volum estable per al trimestre.

Coca-Cola preveu un creixement dels ingressos el 2023

Destaquen les vendes de Coca-Cola Zero, que van augmentar un 9%, i les del seu negoci de cafè, que també va experimentar un augment del volum de l'11% a mesura que la companyia va expandir la seva marca Costa. Al contrari, els segments més febles del negoci són els relacionats amb els sucs, els lactis de valor agregat i les begudes d'origen vegetal de Coca-Cola, que van descendir un 7% en l'últim trimestre. La companyia també ha assenyalat que la suspensió de l'activitat al mercat rus també ha pesat en el negoci.

"Encara que el 2022 va plantejar molts reptes, estem orgullosos dels nostres resultats globals en un entorn operatiu dinàmic", ha assenyalat James Quincey, president i conseller delegat de The Coca-Cola Company. En aquest sentit, Quincey ha destacat també que, al començament d'aquest 2023, la companyia continua invertint en les seves pròpies capacitats i enfortint l'alineació amb els seus socis embotelladors per mantenir la flexibilitat.

"Estem mantenint els consumidors en el centre de les nostres inversions en innovació i màrqueting, mentre aprofitem la nostra experiència en la gestió i execució del creixement dels ingressos," ha afegit el directiu. Per a 2023, la multinacional preveu un creixement dels ingressos orgànics del 7% al 8% i un increment del benefici per acció del 7% al 9%, davant els 2,48 dòlars el 2022.