La comissió tècnica que treballarà a l'ampliació de l'aeroport de Barcelona-El Prat es reunirà aquest dimarts. El seu objectiu és comptar a començaments de 2025 amb un diagnòstic i unes recomanacions sobre la millor manera d'ampliar aquest aeroport català, que és el segon per passatgers a Espanya i està gestionat per Aena. El 2023, va rebre gairebé 50 milions de passatgers. I entre gener i agost d'aquest 2024, assoleix ja els 36,8 milions de visitants.

L'ampliació d'El Prat és una de les prioritats del Govern de Salvador Illa, que s'ha compromès a presentar una proposta que sigui respectuosa amb el medi ambient, recull EFE. L'afectació de la llacuna de la Ricarda i el seu abast són alguns dels riscos mediambientals que hauran d'analitzar els membres de la comissió, que va ser acordada entre l'anterior Govern d'ERC i el PSC el 2023 per aprovar els pressupostos d'aquell any, i que va celebrar la seva primera i única reunió el mes de gener passat.

L'arribada del socialista Salvador Illa a la Generalitat ha donat esperança a Aena, que fa anys que demana l'ampliació de l'aeroport. De fet, fa només una setmana, el seu president Maurici Lucena va comentar en un fòrum empresarial que ja s'han posat en marxa diversos projectes d'ampliació a Espanya, en aquells aeroports que són pròxims a assolir el màxim de la seva capacitat, tret de "la lamentable excepció de Barcelona".

El president d'Aena insistia que "Catalunya i Espanya necessiten que l'aeroport de Barcelona s'ampliï si volem continuar generant prosperitat". Lucena assegurava que el govern d'Espanya "el té claríssim" i en aquesta nova etapa, el ministre de Transport Óscar Puente l'ha reiterat públicament en diverses ocasions.

"Segons la meva opinió, és una excel·lent notícia la reorientació política sobre l'ampliació que ha anunciat recentment el president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa," agregava. També en aquest fòrum, el president i CEO d'Aena, assegurava que no té "cap dubte" que el projecte d'ampliació de l'aeroport de Barcelona "finalment s'aprovi. Però això sí, l'han de dissenyar els experts per la seva complexitat tècnica i mediambiental.