La constructora Comsa, en una unió temporal d'empreses (UTE) amb Acciona, Tecsa i Vies (ACS), s'ha adjudicat el contracte de manteniment de part del corredor d'alta velocitat Madrid-Est, per un import de 52 milions d'euros. El projecte, adjudicat per Adif, té un període d'execució de quatre anys, prorrogable per un any més.
Les tasques de manteniment se centraran en accions preventives i correctives de diferents trams de les línies Madrid-València Joaquín Sorolla, Bifurcació Albacete-Alacant Terminal i Bifurcació dels Bancals-Yeles, segons ha informat Comsa aquest dimecres.
La constructora destaca la sunción d'aquestes obres, per la qual cosa aporten a la conservació d'infraestructures ferroviàries estratègiques, i com una actuació clau per garantir l'òptim estat de la infraestructura ferroviària i la seguretat en la circulació dels trens, en aquest cas, des del centre d'Espanya.
Entrant en el detall de l'assignació del contracte, Comsa ha especificat que comprèn la conservació i el manteniment de la superestructura (via sobre balast i en placa), la infraestructura (explanacions, estructures i túnels) i elements singulars com viaductes i aparells de via (desviacions i aparells de dilatació) en els àmbits d'actuació de les bases de manteniment de Villarrubia de Santiago (Toledo) i Gabaldón (Conca).
Les feines inclouran actuacions tant a les instal·lacions en explotació com en aquelles que encara no s'han posat en servei, amb tasques de premanteniment. També preveuen la conservació de qualsevol ampliació a les instal·lacions que es connectin directament amb la infraestructura actual o que es modifiquin per canvis funcionals.