El Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC) deixa en suspens el polèmic concurs de les llicències handling d'Aena, que l'operadora havia adjudicat el passat mes de setembre. Iberia es va quedar fora d'alguns aeroports com el de Barcelona-el Prat i va decidir impugnar-lo, de manera que el TACRC el va suspendre de manera automàtica, segons ha confirmat la companyia que presideix Maurici Lucena en un comunicat, on aclareix "que ja ha presentat les seves al·legacions".
La suspensió del TACRC va ser automàtica i es produeix sempre per defecte en totes les impugnacions quan tenen per objecte l'acord d'adjudicació. Per tant, "està tècnicament suspès des que es va registrar el recurs el passat 20 d'octubre", aclareix Aena, que a més reitera que l'esmentat concurs públic s'ha basat "en criteris transparents i objectius", acordats amb totes les parts (incloses Iberia, les altres aerolínies i els sindicats) durant dos processos de consultes previs al concurs.
Aena recalca, a més, que "més enllà del soroll", Iberia ha perdut nombroses llicències d'handling als aeroports espanyols "per una raó molt senzilla" i és que en el marc del concurs públic, altres empreses han elaborat propostes millors, és a dir, amb puntuacions tècniques i econòmiques més altes, que les d'Iberia.
"La legislació europea i espanyola consagra el principi bàsic que totes les empreses d'handling tenen els mateixos drets i oportunitats que Iberia", adverteix la gestora dels aeroports. Per això confia "que aviat es resolgui favorablement i el procés continuï". Així mateix, en la nota, Aena urgeix a Iberia i al grup IAG que, en el nou context, "prengui decisions pel bé dels seus treballadors i del servei als aeroports".
I afegeix, "esperem que Iberia no obstaculitzi el procés de transició, que afavorirà la competitivitat, la qualitat i la sostenibilitat dels aeroports espanyols".
La resolució del concurs, publicada el 26 de setembre, va renovar 41 llicències per a 43 aeroports i dos heliports per un període de set anys, i va deixar Iberia fora de la gestió de l'handling (l'assistència a terra) d'alguns dels grans aeroports com Barcelona, Palma de Mallorca, Màlaga, Alacant, Gran Canària, Tenerife Sud, Eivissa i Bilbao, tot i mantenir Madrid.