Els continguts d'origen espanyol van generar uns ingressos estimats de 5.100 milions de dòlars (uns 4.700 milions d'euros) al sector del visionament en línia global ('streaming') durant els últims quatre anys, segons les dades revelades aquest dilluns per l'Icex i la consultora Parrot Analytics a la fira audiovisual Mipcom que se celebra a Canes (França).
D'acord a aquesta anàlisi, l'èxit de sèries "icòniques" com 'La casa de paper' o 'Elit' (ambdues a Netflix) van aplanar el camí per a una nova ona de continguts diversos més recents, que van des de l'adaptació audiovisual de la trilogia de novel·les homònima 'Reina vermella' (Amazon) a la coproducció de AppleTV+ 'Terra de dones'.
"Aquests resultats consoliden encara més la posició d'Espanya com a actor dominant al mercat internacional de continguts, ja que els seus continguts lideren la demanda tant entre països europeus com de parla hispana", va assenyalar l'institut dedicat a la promoció del comerç exterior espanyol en un comunicat que recull EFE.
En concret, de 2023 a 2024, la demanda global de continguts a Espanya va experimentar un "creixement exponencial" a totes les regions del globus: un 40% als Estats Units i el Canadà, un 56% a Llatinoamèrica, un 56% a Europa, un 67% a l'Àfrica, un augment del 100% a Àsia i un increment del 175% a Oceania.
Per exemple, 'Reina vermella' es va situar entre les cinc noves sèries més vistes a Amazon Prime Video el 2024, la qual cosa va servir per impulsar un important augment de subscripcions i renovacions per a aquesta plataforma, d'acord a l'anàlisi realitzada per Parrot Analytics.
L'augment de disponibilitat dels continguts espanyols a les principals plataformes de 'streaming' també manté una tendència de creixement en els últims anys (un 22% des de 2021), en línia amb l'augment de la demanda i amb la creixent inversió en sèries i pel·lícules originades a Espanya per part de les esmentades companyies.
Aquestes dades es van difondre el marc de l'edició número 40 de la fira de continguts televisius Mipcom, que se celebra a Canes del 20 al 24 d'octubre i és el mercat audiovisual més gran del món. Espanya és el país convidat d'honor d'aquesta edició, precisament per celebrar el 'boom' mundial que han viscut els continguts del país en els últims anys i el creixement del sector.
Entre les activitats amb focus espanyol destaca l'estrena aquest dilluns de la sèrie 'Ena' (RTVE) sobre la reina Victoria Eugenia i la xerrada que dimarts oferirà el realitzador Juan Antonio Bayona al costat del productor independent Diego Betancor (d''Elit' i 'Respira', ambdues a Netflix) sobre la creativitat del sector audiovisual a Espanya.
Més enllà del contingut del país convidat d'honor, aquesta edició del Mipcom també estrenarà dimecres al Palau de Festivals, a la platja de la Croisette, el nou drama èpic europeu 'Rise of the Raven (Beta Film) i la sessió inaugural va correspondre diumenge a 'Watson' (CBS), un drama medico detectivesc nord-americà que reinventa l'inseparable company de Sherlock Holmes.
TECNOLOGIA
Els continguts de 'streaming' espanyols generen 4.700 milions en quatre anys
'Reina vermella' es situa entre les cinc noves sèries més vistes a Amazon Prime Video el 2024
- ON ECONOMIA
- Madrid. Dilluns, 21 d'octubre de 2024. 20:01
- Actualitzat: Dilluns, 21 d'octubre de 2024. 20:03
- Temps de lectura: 2 minuts