Directius d'onze grans companyies han analitzat aquest dijous, en la conferència anual de la fundació Corporate Excellence, les estratègies per construir "empreses centenàries", que passen per desenvolupar la reputació, la marca i el propòsit corporatiu de l'empresa. Representants de Agbar, BBVA, CaixaBank, Damm, Grup CMI Multiinversions, Ibercaja, Iberdrola, Leroy Merlin, Naturgy, Santander i Telefónica s'han donat cita a l'Auditori Telefónica (Madrid) per abordar com ha influït la gestió dels seus actius intangibles en la seva longevitat i èxit empresarial, segons ha detallat la fundació en un comunicat.

A través de les intervencions d'aquests directius, la conferència ha identificat diversos aspectes clau per "superar amb èxit els desafiaments dels nous temps", entre els que destaca la creació d'una "identitat, cultura i propòsit" diferenciadors. També han apostat per un lideratge "responsable" i "transformador", i pel desenvolupament d'una marca "significativa, conscient i autèntica", així com d'una "narrativa transparent i confiable".

La presidenta de Corporate Excellence i directora de Comunicació i Relacions Institucionals de CaixaBank, María Luisa Martínez Gistau, ha afirmat que "per perdurar no n'hi ha prou amb adaptar-se als canvis, sinó que és imprescindible construir un llegat basat en la confiança, la creació de valor i de prosperitat compartida".

Durant la conferència anual, María Luisa Martínez ha participat en un diàleg amb què fos president de Corporate Excellence fins al mes passat el maig, Eduardo Navarro, director d'Estratègia i Assumptes Corporatius de Telefónica, qui ha posat focus en "l'evolució interessant i necessària de les companyies que avancen cap a la construcció de marques rellevants per a les societats en les quals operen, formant part de la vida de les persones i convertint-se en actors clau dins del teixit social".

Per la seva part, Ángel Alloza, CEO de Corporate Excellence, ha destacat que "les empreses centenàries reconeixen la importància de conrear una sòlida cultura organitzacional basada en el propòsit corporatiu a l'hora de prendre les decisions estratègiques, d'establir relacions de confiança amb els seus stakeholders i de liderar per la seva bona reputació. Sens dubte, tenim aquí grans exemples d'organitzacions que demostren que l'èxit a llarg termini va de la mà de l'excel·lència en la gestió integrada dels actius intangibles".