El Corte Inglés va obtenir un benefici net de 203 milions en el primer semestre del seu exercici fiscal (març a agost), un 11% més que en el mateix període de l'any anterior. El gegant dels grans magatzems ha registrat creixements a doble dígit en magnituds com el benefici brut d'explotació (ebitda), amb 520 milions d'euros (un 12,3% més); el benefici net recurrent, amb 158 milions (38,4% més); i l'esmentat benefici net.

El volum global d'ingressos va ascendir a 8.041 milions, un 2,3% més, amb una "notable millora" dels resultats en totes les seves àrees de negoci, precisa El Corte Inglés. Destaca, igualment, la reducció del deute financer net (195 milions menys en termes absoluts des d'agost), que se situa en 1.933 milions, la qual cosa suposa 1,7 vegades sobre ebitda.

La companyia presidida per Marta Álvarez ha destacat la "notable millora" dels resultats en totes les seves àrees de negoci i ha afegit que aquesta evolució positiva ha permès al grup registrar creixements de doble dígit en les magnituds principals. Així mateix, el grup ha subratllat que la fortalesa d'El Corte Inglés es veu també reflectida en la disminució del deute financer net, que se situa en 1.933 milions d'euros, la qual cosa suposa 1,7 vegades sobre ebitda. En termes absoluts, el deute s'ha reduït en 195 milions d'euros des d'agost de 2023.

Alça del sector retail

El negoci de retail d'El Corte Inglés va aconseguir una alça del 3,2% en termes comprables (LfL), amb un "bon comportament" dels marges, especialment en marca pròpia de llar i moda, segons ha destacat la companyia, que ha afegit que també van tenir un acompliment positiu les vendes procedents de la marca externa, tant nacionals com internacionals. En aquest sentit, les col·leccions de moda de la campanya primavera i estiu han tingut un "ampli acolliment" per part dels clients d'El Corte Inglés, tant en botiga com en línia, en paraules de l'empresa.

Les vendes de Viatges van créixer un 6,1% en el primer semestre en taxa interanual i la companyia destaca el segment vacacional, els ingressos del qual van incrementar un 10,3%. Pel que fa als negocis financers, el d'assegurances va augmentar els ingressos un 6,1% en l'equador de l'exercici, fins als 137 milions; en tant que la Financera El Corte Inglés va registrar un increment dels seus ingressos del 6,3% i va augmentar el benefici net un 61,7%.

Canvis a la cúpula d'El Corte Inglés

L'empresa de grans magatzems ha presentat els seus resultats pocs dies després de dur a terme canvis dins la seva cúpula directiva. A finals d'octubre, la companyia va decidir destituir el director general, José María Folache, tres mesos després de nomenar Gastón Botazzini com a conseller delegat de la companyia, càrrec que estava vacant des de la sortida de Víctor del Pozo el 2022. Des d'El Corte Inglés van precisar que va ser el mateix Botazzini que va comunicar al mateix Folache la decisió de prescindir dels seus serveis després d'haver culminat un període de transició, pròxim a l'edat de jubilació de Folache, i van agregar que la sortida de Folache va ser "pactada".

Folache va entrar a l'empresa el 2022 després de la remodelació de la cúpula directiva d'El Corte Inglés. Un canvi que es va dur a terme per la sortida del conseller delegat d'aquell llavors, Víctor del Pozo. En aquell moment, el negoci va crear una comissió executiva liderada per la presidenta, Marta Álvarez, i es van nomenar dos directors generals: Folache i Santiago Bau Arrechea. Tanmateix, amb l'arribada del nou directiu i la preparació del pla estratègic 2025-2030, Folache havia quedat relegat i havia perdut poder en l'empresa.