El Corte Inglés va tancar l'exercici 2023-2024 (a data 29 de febrer de 2024) amb un volum global d'ingressos de 16.333 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 5,4% respecte a l'any anterior. L'empresa que dirigeix Marta Álvarez va obtenir un benefici net de 480 milions d'euros, xifra inferior a la de l'exercici passat a causa de "l'absència dels extraordinaris que va generar l'operació amb Mutua", segons ha informat aquest dimarts el grup.

El resultat és un 45% inferior als 870 milions que va guanyar l'any anterior gràcies a l'operació  de venda a Mútua del 8% de la seva capital i el 50,01% de la seva filial d'assegurances 1.105 milions d'euros. Excloent aquests extraordinaris, el seu benefici net recurrent va augmentar un 73,7%, fins als 359 milions d'euros, el més gran aconseguit per la companyia des de 2009. "El Corte Inglés ha aconseguit els millors resultats ordinaris des de 2009, amb creixements en les principals àrees d'activitat. Aquesta evolució positiva ha estat possible gràcies al seu propi model de negoci orientat a aconseguir la satisfacció del client amb una proposta comercial completa i diversificada", ha assenyalat la companyia.

El grup tèxtil destaca també el creixement en totes les àrees de retail, especialment en moda i bellesa, així com la solidesa de les vendes d'alimentació i hostaleria. Així mateix, les divisions de viatges i assegurances han aconseguit a l'últim exercici "els millors resultats de la seva història".

La major part del volum de les vendes correspon al retail, amb 12.845 milions d'euros, el que suposa un creixement del 3,8% sobre l'any anterior. Per la seva part, el resultat brut d'explotació (ebitda) ascendeix a 1.081 milions, amb un increment del 13,6% sobre l'exercici precedent, mentre que el deute financer net es va situar en el nivell més baix dels últims 16 anys, amb 2.059 milions d'euros, equivalent a 1,9 vegades l'ebitda de l'empresa.

En l'increment del *ebitda han influït també "l'augment de la rendibilitat i la millora de l'eficiència, la qual cosa ha permès consolidar la senda del creixement", segons apunta El Corte Inglés. En el negoci del retail, el ebitda supera els 840 milions d'euros, amb una alça del 11,2% sobre l'any anterior, mentre que en Viatges se situa en gairebé 93 milions d'euros, un 84,5% més que en 2022-23.

Viatges El Corte Inglés aconsegueix els millors resultats de la seva història

Viatges El Corte Inglés va aconseguir un volum global d'ingressos de 3.306 milions d'euros, amb un increment del 12,6% sobre l'any anterior. "Amb més de 700 delegacions pròpies, Viatges El Corte Inglés ha aconseguit els millors resultats de la seva història, al mateix temps que avança amb pas ferm en la seva proposta omnicanal i en la seva àmplia oferta de productes tant vacacionals com per a empreses", assenyala l'empresa.

Per part seva, el grup destaca el fort posicionament de l'àrea de moda, amb una àmplia presència de signatures nacionals i internacionals, al costat de les col·leccions de les marques pròpies d'El Corte Inglés, "la qual cosa situa a la companyia com un referent del sector capaç de marcar tendència amb propostes i dissenys nous i atractius".

La companyia assenyala també el fort creixement de l'àrea d'alimentació i hostaleria, que inclou els Supermercats d'El Corte Inglés, Hipercor, Supercor, Sánchez Romero, el Club del Gurmet i diversos formats de restauració. En aquest sentit, El Corte Inglés posa en relleu que la varietat de l'oferta comercial i la contínua incorporació de productes innovadors, ha afermat el posicionament de l'empresa en aquest segment de mercat. Així mateix, les àrees de llar, i de cultura i oci han mantingut un bon comportament amb creixements sostenibles del grup.

Respecte a la venda en línia, la companyia "aferma l'experiència omnicanal" i el "sòlid posicionament del grup", comptant ja amb més de 900 milions de visites als seus webs i apps, i amb més de 17 milions de comandes (un 8,5% més que l'any anterior).

Per part seva, Financera d'El Corte Inglés supera els tres milions de clients en la seva nova targeta Mastercard, mentre que Assegurances va tancar el millor any de la seva història, creixent un 16% en nombre de pòlisses administrades.

Aconsegueix l'Investment Grade per primera vegada

Una altra de les situacions positives que destaca la companyia és que la bona evolució del negoci i les seves perspectives de futur li han permès obtenir, per primera vegada en la seva història, la qualificació Investment Grade per part de Standard & Poor’s i Fitch Ratings. D'altra banda, El Corte Inglés ha destacat l'augment de la inversió durant l'any 2023.

D'aquesta manera, el grup ha incrementat la inversió tant en tecnologia, com en producte, en el desenvolupament de nous serveis i en la renovació de 25 establiments d'El Corte Inglés. Destaquen les remodelacions completes dels centres de Bilbao, la Corunya, Màlaga o Pozuelo (Madrid), diversos supermercats, i nous espais del Club del Gurmet en diversos establiments.

"Totes aquestes actuacions de millora, així com unes altres que estan en marxa (Preuats, a Madrid, o Jerez, a Cadis), posen també de manifest la implicació de l'empresa amb l'entorn local", assegura. Així mateix, durant l'exercici passat ha adquirit l'edifici de Porta del Sol 10, un immoble emblemàtic situat en ple cor de Madrid i annex a un altre establiment d'El Corte Inglés.