BYD, el fabricant xinès líder mundial en cotxes elèctrics, ha trencat la barrera sicológica dels 20.000 euros amb el seu model Dolphin des de 19.990 euros, amb 204 CV i fins a 599 quilòmetres d'autonomia (en cicle urbà) i 427 quilòmetres (cicle combinat). Un preu que s'aconsegueix aplicant els ajuts del Pla Moves III i els descomptes del concessionari i la marca ja inclosos, segons detalla el fabricant xinès en un comunicat aquest dimarts. Amb les dades de la consultora del sector de l'automòbil, MSI, actualment no hi ha un cotxe elèctric de venda a Espanya per sota dels 20.000 euros, encara que és difícil de comprovar, ja que es podria haver donat alguna oferta puntual.

Els 20.000 euros és el preu que, des del sector, es considera prou per "democratitzar" el cotxe elèctric a Espanya. Com a exemple, el grup Volkswagen està posant en marxa la fabricació dels elèctrics a 25.000 euros, un projecte que es lidera des de la fàbrica de Martorell, que ja està preparant les seves cadenes de muntatge per als dos primers models -un Cupra i un Audi- i Landaben (a Navarra) amb un tercer model. Tanmateix, el grup alemany va anunciar fa dos mesos que estan treballant en el següent pas, els elèctrics, per 20.000 euros, encara que sense detalls ni dates.

Així, el BYD Dolphin Comfort, que té una tarifa oficial de 35.690 euros, per a tots els clients que recorrin al finançament de la marca (amb un mínim de 3.000 euros i 36 mesos) es beneficiaran d'un descompte de 7.490 euros, gràcies a les campanyes tant de la marca com del concessionari, als quals s'afegeixen els 1.210 euros del suport de BYD al Pla Moves III i els 7.000 del Pla Moves III amb achatarramiento, que redueixen el seu preu final fins als 19.990 euros.

MG ZS EV

El també xinès, MG, té una oferta durant aquest mes d'agost per a la versió elèctrica del supervendes ZS amb un descompte de 8.000 euros, per a un model el preu del qual basi part dels 33.700 euros, encara que segons el web de la marca, es queden lleugerament per sobre dels 20.000, en concret 20.500, segons el web a Espanya de l'automobilística xinesa. Ambdós cotxes tenen una autonomia molt similar, ja que el MG ZS elèctric parla de 596 quilòmetres en cicle urbà (599 quilòmetres el BYD) i 440 quilòmetres en combinat (427 el BYD).

Oferta financera

Així mateix, BYD indica que es pot adquirir el seu model amb la promoció amb CA Autobank, el soci financer de BYD, per 99 euros al mes durant 36 mesos, amb una entrada de 3.524 euros, una última quota de 16.267 euros i una comissió d'obertura de 638 euros (TIN 5,50%; TAE 7,11%).

Dolphin Comfort de BYD. EP

Per la seva part, el BYD Dolphin Design, la versió superior, que té una tarifa oficial de 37.690 euros, ara està disponible des de 21.790 euros gràcies als 7.690 euros de descompte directe de la marca i el concessionari -sempre que es recorri al finançament ofert per BYD-, als quals s'afegeixen els 1.210 euros del suport de BYD al Pla Moves III i els 7.000 del Pla Moves III amb achatarramiento.

En ambdues versions, el client podrà beneficiar-se del 15% de desgravació en l'IRPF per la compra d'un vehicle elèctric (amb un límit de 3.000 euros). Aquesta promoció estarà vigent fins al pròxim 30 de setembre, avisa la marca. El BYD Dolphin en les seves versions Comfort i Design compten amb una potència de 150 kW (204 CV) i una bateria de 60,4 kWh, amb la qual ofereix una autonomia en cicle combinat de 427 km i de 559 km en cicle urbà.

En la seva versió Comfort ofereix al seu equipament de sèrie elements com la frenada automàtica d'emergència, avís de col·lisió posterior, assistent de manteniment al carril, control de creuer adaptatiu, càmera de 360è, reconeixement de senyals de circulació, seients davanters elèctrics i calefactados o tapisseria de pell vegana entre d'altres. Mentre que en la seva versió Design afegeix al seu equipament de sèrie sostre panoràmic, cristalls de privacitat a les places posteriors i càrrega sense fil per a telèfons intel·ligents.