La marca automobilística Dacia, pertanyent al grup Renault, redobla la seva aposta pels vehicles elèctrics urbans més accessibles. La marca està desenvolupant un nou model urbà que es fabricarà a Europa i que sortirà al mercat l'octubre de 2026, per 18.000 euros. Serà un model que, a més, ocupa un 30% menys de components que el seu predecessor, el Renault 5 E-Tech.

La marca d'origen romanès, que el 2024, Dacia va sumar 676.340 unitats venudes, amb un creixement del 2,7% respecte a 2023. La marca ha superat els 9 milions de vehicles comercialitzats des de 2004. Amb el nou model espera competir en el segment A-SUV dels cotxes elèctrics, on marques com Leapmotor o BYD han irromput als mercats europeus amb productes assequibles.

El conseller delegat del grup Renault, Luca de Meo, ha assegurat que el grup reforça la seva ofensiva de marques per oferir vehicles elèctrics urbans més accessibles. Es tracta d'una estratègia que va iniciar el 2024 amb el llançament del Renault 5 E-Tech, que comercialitza des dels 25.000 euros, i al qual li seguirà el Renault 4 E-Tech que arribarà aquest any i del qual únicament se sap que costarà menys de 30.000 euros. A més està treballant en el Twingo E-Tech, que s'espera la seva arribada el 2026.

El conseller delegat De Meo va destacar també el rapidíssim desenvolupament d'aquest nou model: "Hem passat a la velocitat de la Xina". El directiu ha elogiat l'èxit de l'associació de Renault amb una companyia d'R+D xinesa per desenvolupar el Twingo.

Actualment, la marca té un model elèctric urbà, el Spring, que es produeix a Shiya (Xina), vehicle que va vendre un 63% menys unitats l'any passat en termes interanuals, una cosa que la companyia va atribuir en la presentació de resultats comercials a la retirada d'incentius governamentals a diversos països. En concret, el grup va assegurar la caiguda significativa en les seves vendes, encara que l'arribada de la nova versió a la xarxa de concessionaris el setembre de 2024 ha permès un augment de comandes en els últims tres mesos.

Renault, la segona marca d'híbrids a Europa

Respecte al grup Renault, les vendes de vehicles electrificats van correspondre en un 33% a Europa (4,1 punts més davant 2023), dels quals un 24% són vehicles híbrids i a prop del 9% són vehicles elèctrics, en un any de transició en la gamma de vehicles elèctrics del grup.

El grup francès va tancar el 2024, com la segona marca en vendes al mercat de l'híbrid a Europa, amb uns registres que van augmentar un 30%, representant el 36% del total de les seves vendes a tot l'exercici, segons va informar la companyia.

El grup automobilístic, que es va anotar un benefici net atribuït de 752 milions d'euros el 2024, (-65,8%), va esmentar que la normativa 'CAFE', que ha entrat en vigor aquest any i que ha endurit el límit de CO₂ de 115,1 grams per quilòmetre a 93,6 grams, pot afectar els seus resultats en un punt percentual, uns 500 milions d'euros, encara que afirma que compleix els seus objectius en aquest camp.

El fabricant de models com el Captur o el Rafale va augmentar la seva facturació anual fins als 56.232 milions d'euros, un 7,4% més que els 52.376 milions d'euros d'ingressos registrats entre gener i desembre de 2023.

De Meo, va destacar en la conferència de resultats que la multinacional "continua millorant el seu rendiment operacional, executant la seva estratègia i complint els seus objectius". I que aquests resultats van ser fruit d'"una profunda transformació del grup impulsada per un treball col·lectiu destacable". "Gràcies als sòlids fonaments construïts en els últims 4 anys i impulsats per una mentalitat àgil i innovadora, ara estem preparant el següent capítol, amb l'objectiu d'aconseguir un creixement rendible mentre invertim en innovació," va assenyalar De Meo.