Les empreses catalanes Frit Ravich i Cacaolat han desenvolupat una nova referència de les crispetes de la marca Top Corn: les crispetes amb sabor de batut de xocolata. El producte es troba als lineals de totes les cadenes d'alimentació i botigues d'impuls, amb "una proposta transgressora, que revoluciona la categoria i aposta per sabors singulars".

El producte vol aprofitar l'auge en el consum de les crispetes de blat de moro, impulsat pels "consumidors que busquen noves experiències i sabors sorprenents", han destacat les empreses en un comunicat. L'aposta de Frit Ravich, com a fabricant de patates fregides, aperitius i fruits secs, vol consolidar el posicionament de Top Corn com marca dinamitzadora d'aquesta categoria, apostant per "la innovació i desenvolupant propostes que transformen el consum de crispetes en una experiència única".

Top Corn és la marca líder en el segment de les crispetes de blat de moro, amb un 45% de la quota de mercat. Les noves Top Corn combinen la textura cruixent de les crispetes de Frit Ravich amb el gust tradicional, de xocolata i dolç del Cacaolat. Aquesta referència, que es comercialitzarà en format de 80 g, se suma la gamma de Top Corn que inclou les crispetes salades, les dolces, les dolces de colors, la varietat mixta dolç i salat, les que incorporen mantega o les de gust de quètxup i mostassa. A més dels articles preparats per al microones.

L'empresa gironina Frit Ravich, de la família Viader, ha tancat el 2024 amb una facturació de 332 milions d'euros, que suposa un 10% més sobre l'exercici precedent. La companyia familiar amb seu a Maçanet de la Selva (Girona) va vendre 285 milions d’unitats, un increment notable respecte dels 261 milions d’unitats del 2023. Això permet reforçar el seu pla de creixement que té per horitzó arribar a una facturació de 600 milions, el 2030.

Cacaolat amplia la gamma

Per la seva part, Cacaolat referma l'estratègia per la diversificació en la gamma de productes, en estreta col·laboració amb altres fabricants locals. D'aquí ha sorgit també aquest any 2025 l'acord amb Xocolates Torras per elaborar una xocolata amb llet sencera i cacau, amb l'exclusiva fórmula de Cacaolat, sense farcits ni inclusions afegides, per assegurar que l'olor i el sabor recordin exactament el batut de xocolata.

Des del juny de 2024, la marca Cacaolat és propietat al 50% de la companyia Idilia Foods -marca Cola-Cao- i Damm. Una aposta que ha servit per continuar impulsant el desenvolupament de la categoria de batuts i la presència d'aquestes marques al mercat nacional i internacional. En l'àmbit productiu, l'acord manté l'elaboració dels productes de la marca Cacaolat a la planta situada a Santa Coloma de Gramenet (Barcelona). El 2023, amb les últimes dades disponibles, el grup Cacaolat va facturar 82 milions d'euros, cosa que va suposar un creixement de 12,8%, respecte al 2022. En total va ocupar 225 persones.