El hòlding inversor de la Fundació La Caixa, CriteriaCaixa, ha aclarit aquest dimecres que la seva entrada a Celsa amb la compra d'un 20% del capital "es troba encara en fase d'estudi" per part dels directius. L'operació es manté "sota anàlisi, de la mateixa manera que succeeix amb altres que s'analitzen en el curs de l'activitat inversora habitual", han dit en un comunicat.
El passat dos d'abril, Criteria va anunciar "un principi d'acord" per entrar al capital de l'empresa industrial catalana fabricant d'acer amb un 20% del seu capital i va assegurar que l'operació "es portaria a terme previsiblement en les setmanes vinents". L'aclariment, però, posa en dubte que aquest acord s'hagi de rubricar definitivament. "Podria sortir o podria no sortir", diuen des de la companyia.
El hòlding inversor va dir quan va tancar l'acord que, amb ell, Criteria i Celsa "refermen l'estratègia de reorganització financera de la companyia" i "impulsen el seu pla industrial" ja en curs.
Celsa va arribar a un acord amb el govern espanyol per tal de buscar un soci inversor espanyol que complementés el control dels fons SVP i Attestor, que són precisament els que es venen el 20% de l'empresa que podria comprar Criteria.
Amb aquesta operació, a més, Criteria donava continuïtat a una estratègia iniciada l'any passat per tal de reforçar el teixit industrial espanyol ampliant la seva presència en diverses companyies. Va comprar el 9,6% d'ACS, un 5% més de Telefónica per arribar al 10%, un 14% més de Colonial per arribar al 17%, un 3,05% de Puig. Ja aquest 2025, ha anunciat la compra del 20% d'Europastry, el 5% de Veolia, grup propietari d'Agbar, i ha obert la porta a inversions en l'àrea de defensa en ple reforçament d'aquesta indústria davant la tensió geopolítica.