La plataforma digital de cura i assistència domiciliària Cuideo es diversifica. La companyia, nascuda l'any 2016 per promoure i afavorir l'assistència a les persones grans, vol potenciar la branca legal. Cuideo va començar a oferir el servei de tramitació de la Llei de Dependència amb l'objectiu d'alliberar a les famílies d'aquest tràmit i agilitzar tots els processos i el que busca ara és estimular aquestes gestions. "Fa temps que oferir aquest servei, però ara el que volem és posar èmfasi en aquest aspecte", assegura Guillermo Molina, cofundador i director d'expansió de Cuideo. "Vam néixer amb la idea de facilitar la vida a la gent a través d'una base tecnològica per poder fer un negoci escalable. Vam invertir des del primer moment en qualitat i no ens volem tancar només al cuidat de la gent gran, sinó també al seu benestar legislatiu", afegeix. De fet, Cuideo ha decidit començar per la Llei de Dependència perquè és un servei social per garantir tant l'atenció com la cura de les persones en situació de dependència. "Si la premissa des d'un inici ha estat millorar la qualitat de vida de les persones, creiem que aquest era un element més amb el que comptar dins la plataforma i tenim experts en aquestes matèries i tramitem amb les famílies aquestes sol·licituds".
A més, Molina explica que aquesta llei reconeix una sèrie de tasques com a bàsiques o tasques que les persones dependents no poden dur a terme sense ajuda, com ara la cura personal, la mobilitat, les activitats domèstiques bàsiques, el reconeixement de persones i objectes, l'orientació i el fet de poder entendre o fer tasques senzilles."Busquem alliberar les famílies d'aquest tràmit i agilitar tots els processos.
Expansió territorial
Des de principi d'any, Cuideo ha atès més de 45.000 famílies a tot Espanya i una altra de les finalitats que tenen enguany és arribar a més gent. "Estem immersos en un pla d'expansió geogràfic per tot el territori espanyol i preveiem comptar amb una vintena d'oficines físiques a finals de 2025", confirma el directiu, que afegeix que el que volen és guanyar "notorietat" i consolidar "l'apropament amb les famílies i els cuidadors locals". L'estratègia de Cuideo per expandir-se territorialment es basa a associar-se amb firmes locals per incrementar la seva implantació a ciutats mitjanes. Enguany, Cuideo ha obert a l'Hospitalet de Llobregat de la mà d'Els Grans de la Casa i a Alcalá de Henares amb un acord amb Servita. Pel que fa a l'expansió internacional, des de la plataforma indiquen que actualment no està en el seu full de ruta. "Ho vam intentar amb França, però primer creiem que hem de consolidar-nos aquí".
Sobre els motius de l'obertura de punts físics, Molina aclareix que ells distingeixen entre clients i usuaris. Si bé l'usuari és la persona gran que fa ús dels serveis de Cuideo, els clients són els fills o familiars d'aquests usuaris. "Tot i no ser hàbils amb la tecnologia, els usuaris de Cuideo ens volen conèixer, volen resoldre els seus dubtes de manera presencial i vol entendre què està passant i a nosaltres ja ens va bé per posar cara als nostres clients". Així, des del negoci van creure "oportú" obrir punts físics amb delegacions comercials per tenir una capa operativa a peu de carrer. "Obrir aquestes oficines ha estat un èxit perquè ens ha fet créixer amb proximitat". La companyia ha registrat un increment del 35% en la demanda de serveis a través de les seves oficines i delegacions físiques durant els primers nou mesos de 2024.
Aliances amb corporacions
Més enllà de l'obertura de punts físics, des de fa uns mesos l'empresa també està apostant pel segment corporatiu. Després de la integració de serveis asseguradors Dpen-D el febrer de 2024, ara Cuideo ofereix des del disseny de cobertures en producte fins a la prestació sociosanitària en els domicilis dels asseguradors. Actualment, Dpen-D treballa amb 20 de les principals asseguradores espanyoles i dona servei a més de 500.000 assegurats. La plataforma digital va tancar l'any amb una facturació de 80 milions d'euros, un 33% més que l'any anterior, i l'aspiració del directiu per a aquest 2025 és "seguir creixent al mateix ritme que fins ara".