La bona forma de Cupra, marca esportiva de Seat nascuda el 2018, continua sent l'artífex dels bons resultats de la companyia. En el primer semestre, es van vendre 107.300 cotxes, xifra que suposa un 56% més que l'any anterior i que serveix perquè Seat cierre el semestre amb un 28% més de vendes, assolint els 261.400 vehicles fins al juny, pels 204.100 que es van vendre en el primer semestre de l'any passat.

Els cotxes de la marca Seat també han millorat les seves vendes, encara que menys, fins a assolir les 154.200, un 13,6% més que els 135.800 vehicles venuts durant el primer semestre de l'any.

La producció global de la companyia també ha crescut, un 36,5% fins a assolir els 333.749 cotxes en el primer semestre, inclòs l'Audi A1. La majoria d'aquests vehicles han estat fabricats en la planta de Martorell, que ha avançat un 27,2% fins a produir 240.358 cotxes. L'impuls del CUPRA Born ha potenciat també el creixement de la producció exterior, d'un 68,4% fins i tot assolir els 93.391 cotxes.

En el text de LinkedIn que ha compartit el CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, s'ha congratulat que l'esportiva és "una de les marques d'automòbils de més ràpid creixement a Europa". "Però encara no hem acabat. Encara hi ha feina per fer per assegurar-nos de què podem aprofitar el que hem aconseguit perquè la propera meitat de l'any sigui encara millor. Si podem somiar-lo, podem crear-lo i moltes gràcies a l'equip", ha afegit Griffiths.

Cupra com a far

Enmig d'un procés d'electrificació que ha de culminar a fi de les vendes de cotxes de combustió el 2035 a la Unió Europea, Seat s'ha agafat a Cupra com la seva gran taula de salvació. Tant és així, que va ser la principal responsable de treure l'empresa de dos anys de pèrdues, firmar un benefici de 68 milions i impulsar un augment de facturació el 2022, segons els últims resultats presentats, el març d'aquest any. Cupra va suposar el 40% de les vendes i s'espera que ascendeixi el 50% aquest mateix any.

I això que el 2022 es van vendre menys cotxes (de Seat i de la marca global, no de Cupra) que en anys anteriors, i per això el ritme que apunta aquest any els seus guanys i facturació seran fins i tot més grans. Entre els moviments estratègics de la marca anunciats en els últims mesos està la producció per primera vegada d'un cotxe a la Xina, més concretament en Hefei, a la regió d'Anhui, aprofitant una planta ja existent del Grup Volkswagen, on espera fabricar 60.000 unitats a l'any del Cupra Tavascan, el seu primer SUV elèctric, que començarà a vendre's a Europa l'any 2024.